عصر خودرو

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بازار سرمایه، شفاف ترین و کارآمد ترین بازار کشور

عصر بازار- بازار سرمایه شفاف ترین و کارآمد ترین بازار کشور محسوب می شود و می تواند بیش از بازار پول به موتور اقتصاد کشور کمک کند.

بازار سرمایه، شفاف ترین و کارآمد ترین بازار کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با شرایط کنونی بازار پول، قطعا نمی توان انتظار تحول اقتصادی از آن داشت.

    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای تحول اقتصادی و افزایش امید به آینده، باید به بازار سرمایه توجه بیشتری کرد، گفت: گام اول تقویت بازار سرمایه، اصلاح نرخ بهره بانکی است.

    وی با ذکر این نکته که بازار سرمایه و پول مکمل یکدیگرند و چنانچه جذابیت یکی از آنها افزایش پیدا کند کارکرد دیگری کاهش خواهد داشت، تاکید کرد: زمانی که بازار پول با علامت کاذب و به شکل نامتعادل عمل کند، در سرمایه گذاری انحراف ایجاد می شود و منابع به جای آنکه به بازار سرمایه وارد شود به بازار پول منتقل خواهد شد.

    به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای تقویت بازار سرمایه کاهش نرخ بهره، ضروری است و در صورتی که نرخ بهره متعادل شود، بخش زیادی از نقدینگی به بازار سرمایه منتقل می شود.

    محسن رضایی با تاکید بر اینکه حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه، تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی ایجاد می کند، گفت: بدیهی است که نقدینگی از بازار سرمایه با هزینه کم و مستقیما به بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تزریق می شود و در نهایت رفاه عمومی به همراه دارد.

    وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محرک های اقتصادی، تقویت بازار سرمایه در کشور است، تصریح کرد: حرکت صحیح نقدینگی در مسیر توسعه، از طریق بازار سرمایه امکان پذیر است.

    در پایان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سایر موانع پیش روی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: موضوع سفته بازی در بازار طلا و ارز و نیز قاچاق پول و ارز از مشکلات پیش روی اقتصاد کشور است که باید کنترل شود.

    برچسب ها