عصر خودرو

راه‌اندازی سامانه مجازی معاملات مشتقه در فاینکس ۲۰۱۷

عصر بازار- با توجه به آغاز شمارش معکوس برپایی دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگترین رویداد مالی کشور، فرصتی برای تبیین و ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ملی فراهم شده است، در همین راستا بورس کالای ایران این فرصت را مغتنم شمرده و در این نمایشگاه سامانه مجازی معاملات مشتقه از سوی این بورس راه اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی سامانه مجازی معاملات مشتقه در فاینکس ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران  با بیان مطلب فوق گفت: فقدان معیارهای لازم در بازارها و همچنین آشنایی بسیار کم فعالان بازار کالایی با مفاهیم و کارکردهای معاملات مشتقه باعث شد تا بورس کالای ایران با راه اندازی سامانه مجازی معاملات مشتقه، راه تازه‌ای را برای فعالان بازار کالا و مالی باز کند.

    علیرضا ناصرپور در ادامه هدف از راه‌اندازی سامانه مجازی معاملات مشتقه در بورس کالا را آشنایی هر چه بیشتر با نحوه انجام این معاملات و مزایای آن عنوان کرد و گفت: تمرین عملی برای سرمایه‌گذاری در بورس کالا در کنار آموزش صحیح می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود آگاهانه فعالان مختلف بازارهای کالایی و سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه باشد.

    وی در ادامه به مزایای این سامانه مجازی اشاره کرد و گفت: تالار مجازی، منطبق بر شرایـط واقعی بازار مشتقه است، همچنین ثبت نام در این تالار کاملاً رایگان بوده و در کمتر از چند ثانیه انجام خواهد شد؛ آموزش و تمرین کاملا بر اساس قوانین حاکم بر بازار است، اما سرمایه‌گذای بدون پول و بدون ریسک صورت خواهد پذیرفت.

    به گفته مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران، بنابراین علاقه مندان می‌توانند با ورود به این سامانه مجازی علاوه بر کسب تجربه، از مهارت و تخصص لازم برای سرمایه‌گذاری در بورس کالا بهره مند شوند.

    ناصرپور ادامه داد: البته این سامانه دارای مشابه و نمونه های جهانی نیز هست که نشان داده آموزش از طریق سامانه مجازی تاثیر بیشتری در یادگیری معامله گران و میزان موفقیت آن ها در انجام معاملات داشته است.

    وی همچنین به قابلیت های مهم این سامانه مجازی اشاره کرد و افزود: کاربری آسان، قابلیت مشاهده پرتفوی لحظه‌ای، تفکیک معاملات به صورت موقعیت‌های باز و بسته، امکان انتخاب مبلغ اولیه سرمایه، مشاهده سود و زیان و موجودی حساب در لحظه از مهمترین قابلیت‌های سامانه مجازی بازار مشتقه بورس کالاست که شرایط را برای حضور حرفه ای تر افراد در بازار مالی کشور ایفا می کند.

    مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با بیان اینکه از این سامانه همزمان با برپایی فاینکس 2017 رونمایی می شود اظهار کرد: معاملات مجازی قراردادهای مشتقه از سوی علاقه مندان در غرفه بورس کالای ایران در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه انجام خواهد شد که به افراد برتر یا به عبارتی پر سودتر در سامانه مجازی، جوایزی اهدا خواهد شد.

    وی در پایان و در رابطه با اطلاع رسانی مناسب برای اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در فاینکس 2017 خاطرنشان کرد: دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگترین رویداد مالی کشور، بهترین فرصت به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از آخرین ابزارهای معاملاتی و جذاب و همچنین اقدامات و برنامه‌ها برای فعالان بازارهای مختلف، سرمایه گذاران و عموم مردم است که استفاده درست از این فرصت می تواند در ارتقا جایگاه بازار سرمایه و توسعه فضای سرمایه گذاری در کشور نقش تاثیر گذاری داشته باشد.

    برچسب ها