عصر خودرو

رهبر انقلاب:

وارداتی که کارخانه‌ها را تعطیل می‌کند متوقف شود

عصر بازار- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.

وارداتی که کارخانه‌ها را تعطیل می‌کند متوقف شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان بخشهای مختلف نظام، با تأکید بر لزوم استفاده همگان از فرصتها برای خدمت به مردم و سعادتمند کردن جامعه و جوانان، لازمه رونق تولید و اشتغال را پیگیری و نظارت جدی خواندند و خاطرنشان کردند: آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای با تبریک عید نوروز و میلاد با سعادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به ملت، مسئولان و خانواده‌های آنان، پیامِ نو شدن سال را گذشت عُمر و لزوم مراقبت در بهره‌گیری از فرصتها خواندند و افزودند: انسان خردمند و عاقبت‌اندیش از همه ساعات و لحظات برای خدمت و انجام کار خیر استفاده می‌کند.

    ایشان با اشاره به فراهم بودن فرصت خدمت به مردم در نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: قبل از انقلاب، چنین فرصتی فراهم نبود اما امروز سعادت یا شقاوت کشور در دست ما مسئولان است و این ما هستیم که می‌توانیم با تصمیم و عمل درست، مردم و جوانان را سعادتمند و اهل بهشت کنیم.

    رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به تلاوت قرآن و استفاده از ایام مبارک ماه رجب و ادعیه آن در تقرب به خداوند، افزودند: مسئولان می‌توانند در خدمت به مردم و انجام امور مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با نیت و قصد قربت به خداوند عمل کنند.

    ایشان با اشاره به فداکاریها و خونهای ارزشمند ریخته‌شده برای تشکیل و حفظ نظام اسلامی، گفتند: امروز جبهه بزرگی از دشمنان خبیث در مقابل نظام اسلامی قرار دارند که هدف همه آنها نابودی یا از درون‌تهی‌کردن جمهوری اسلامی است و هر گونه تلاش برای زمین‌گیر کردن دشمن در تضعیف نظام، در واقع همان تقرب به درگاه الهی است.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای، هدف پیامبران از مجاهدتهای مخلصانه را تشکیل نظام دینی و اقامه حق خواندند و خاطرنشان کردند: در نظام اسلامی باید احکام و سبکِ زندگی اسلامی پیاده شود و فرهنگ جامعه در همه ابعاد، منطبق بر آموزه‌های قرآنی باشد.

    رهبر انقلاب، انگیزه اصلی مردم از فداکاری در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی را انگیزه دینی دانستند و افزودند: اگر انگیزه اسلامی وجود نداشت، آن گستره عظیم جوانان وارد کارزار دفاع مقدس نمی‌شدند و از خانواده و راحتِ زندگی خود نمی‌گذشتند.

    ایشان افزودند: امروز نیز برخی جوانان با همان انگیزه‌های مقدس برای حضور در میدان مقابله با جریان تکفیری و دفاع از حرم اصرار می‌کنند و اینها نشانه‌هایی از فداکاری و جلوتر بودن مردم از مسئولان است.

    رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید به «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» گفتند: باید بر روی تولید و اشتغال متمرکز شوید و این هدف صرفاً با دستور دادن مسئولان ارشد محقق نمی‌شود بلکه به نظارت و پیگیری جدی نیاز دارد.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی برداشتهای نادرست از سخنان ابتدای سال ایشان در خصوص جلوگیری از واردات، افزودند: منظور از منع واردات، واردات کالاهایی نیست که در داخل به‌قدر کافی تولید نمی‌شوند یا واردات آنها می‌تواند برای تولید داخل الگو قرار گیرد، بلکه آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه داخلی و تولید را تعطیل می‌کند.

    ایشان نگاه منفی به واردات را ناشی از نگاه مثبت به تولید داخل خواندند و خاطرنشان کردند: همه بدانند اگر کارخانه و تولید داخلی راه نیفتد، اشتغال ایجاد نمی‌شود و نتیجه بیکاری، آسیبهای اجتماعی همچون اعتیاد، فساد، مشکلات خانوادگی، نارضایتی از نظام و دولت است.

    در این دیدار نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

    برچسب ها