عصر خودرو

در فاینکس ۲۰۱۷ رونمایی می شود:

دستاوردهای فناوری اطلاعات در حوزه بازار سرمایه

عصر بازار- در دهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه موسوم به فاینکس ۲۰۱۷ از محصولات جدید شرکت رایان بورس شامل سامانه «سنم» ، سامانه «مُکنت» و توسعه­ های سامانه کدال برای توسعه گزارشگری در بخش­های مختلف بازار سرمایه رونمایی می شود.

دستاوردهای فناوری اطلاعات در حوزه بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت رایان بورس به برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اشاره کرد و گفت: فاینکس 2017 یک رویداد بااهمیت مالی در کشور است که فرصت مناسبی را پیش­روی شرکت­ها و بنگاه­های اقتصادی قرار می­دهد تا علاوه بر نمایش دستاوردهای سالیانه خود، بیشترین بهره را از تجمع مردم و مسؤولان در این رویداد اقتصادی داشته باشند.

    این مدیر حوزه فناوری اطلاعات بازار سرمایه، یکی از زمینه­ های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال 1396 را استفاده از ظرفیت­های بورس دانست و ابراز امیدواری کرد:  از طریق بازار سرمایه بخشی از اهداف مترقی و کلان اقتصادی و اقتصاد مقاومتی محقق شود.

    وی که کارکرد اصلی بازار سرمایه را تقویت تأمین مالی و افزایش سود­آوری بنگاه­های اقتصادی تعریف می کرد، از نمایشگاه "فاینکس 2017 " به عنوان فرصت مناسبی یاد کرد که به واسطه آن می توان انسجام و وحدت رویه را در تمام بخش های اقتصادی کشور به نمایش گذاشت.

    مدیرعامل رایان بورس با اشاره به پررنگ شدن کارکردهای آموزشی، تبلیغاتی و اطلاعاتی این نمایشگاه صنعت مالی، عنوان کرد: حضور همزمان بازار پول و سرمایه در این رویداد مالی فرصت مناسبی برای تامین مالی ناشران بورسی فراهم می کند.
    وی افزود: آنچه که اهمیت این دوره از برگزاری "نمایشگاه فاینکس 2017 " را دو چندان ساخته ، فضای پیش روی اقتصاد کشورمان در سطح بین المللی است به طوری که با تغییر مدل­ های رفتاری اقتصادی در پی تأثیر­پذیری از فضای اقتصاد جهانی، تلاش­ها برای جذب سرمایه­گذاران خارجی در بازار سرمایه کشور افزایش یافته است.

    وی با تأکید بر افزایش شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه، ادامه داد: ارائه اطلاعات معتبر، به موقع و قابل مقایسه برای حمایت از سرمایه گذاران برای کمک در فرآیند تصمیم­گیری و همچنین داشتن بازار سرمایه کارا، مهم است، لذا توسعه سریع بازارهای سرمایه باعث شده است تا نحوه افشای اطلاعات به بازار مسئله اساسی در اطمینان از کارایی بازار تلقی شود.

    مدیرعامل شرکت رایان بورس با اشاره به تغییرات صورت گرفته در روند انتشار اطلاعات در بازار سرمایه از رونمایی سامانه سنم به عنوان پایگاه ثبت و نظارت بر اطلاعات صندوق های سرمایه­گذاری بازار سرمایه خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه مُکنت به عنوان ابزار تولید گزارش توجیهی و بیانیه ثبت افزایش سرمایه در کنار سامانه کدال و اقدامات گسترده در توسعه سامانه­های کدال و XBRL در بهره­گیری از آخرین استانداردهای گزارشگری مالی با هدف افزایش شفافیت و سرعت اطلاع­رسانی  از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

    وی یادآور شد: در این نمایشگاه برای جذب استارت­آپ های فعال در حوزه فینتک تمهیدات ویژه ای اتخاذ شده است.

    ماهیار  ضمن دعوت از کلیه اهالی حوزه اقتصادی کشور و فعالان صنعت فناوری اطلاعات جهت مشارکت در توسعه زیر ساخت های فنی بازار­سرمایه ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه تأثیر فراوانی در اجرای برنامه ­های اقتصادی کشور در سال 1396 داشته باشد.

    برچسب ها