عصر خودرو

محمد جواد شیخ عنوان کرد:

رونق بازار سرمایه از طریق سیاست های اقتصادی دولت

اعتماد به بازار برگشته است

عصر بازار- به گفته مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت، سیاست های دولت در خصوص یکسان سازی ارز و ایجاد بازار مشتقه ارزی، کاهش سود سپرده های بانکی و همچنین اقدامات ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی در زمینه به کارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) به شفافیت اقتصاد به طور عام و تعمیق و گسترش بازار سرمایه به طور خاص می انجامد.

رونق بازار سرمایه از طریق سیاست های اقتصادی دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد جواد شیخ، مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت، با پیش بینی اینکه صادرات ایران طی سال جاری افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: در سال جدید به دنبال افزایش صادرات، رشد اقتصادی ایجاد خواهد شد و از این روی می توان انتظار رونق نسبی در اقتصاد را داشت.

    وی با اشاره به سیاست دولت در یکسان سازی نرخ ارز گفت: یکی از فاکتورهایی که در رشد اقتصادی کشور اثرگذار است، یکسان سازی نرخ ارز و تک نرخی کردن آن است.

    محمدجواد شیخ در همین زمینه ادامه داد: از طریق بازار مشتقه ارزی، نه تنها تقاضاهای آتی ارز پوشش داده می شود، بلکه از این طریق نوسانات قیمت ارز و تبعات غالبا منفی آن بر اقتصاد کشور به طور عام و بازار سرمایه به طور خاص، کنترل می شود.

    وی سیاست های بانک مرکزی در کاهش نرخ بهره سپرده های بانکی را عامل موثر دیگری در رشد اقتصادی کشور خواند و ابراز داشت: افزون بر یکسان سازی نرخ ارز، کاهش سود سپرده های بانکی، رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت.

    مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت افزود: طبیعی است که با کاهش سود سپرده های بانکی، سرمایه هایی که به صورت سپرده در بانک ها نگهداری می شوند، به صورت سرمایه گذاری در صنایع جذب می شوند. سرمایه گذاری در صنایع نیز به رشد و توسعه اقتصادی کشور نیز می انجامد.

    وی اقدامات دکتر شاپور محمدی در خصوص شفاف سازی صورت های مالی شرکت ها و به کارگیری استانداردهای IFRS و همسویی آن را با اقدامات دکتر سیف را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: اقدامات دکتر شاپور محمدی در خصوص تاکید بر شفافیت شرکت های مالی و به کارگیری استانداردهای IFRS ، باعث شده که اعتماد به بازار سرمایه بازگردد.

    این مقام مسوول ادامه داد: بدیهی است هر چقدر که شرکت ها از شفافیت مالی بیشتری برخوردار باشند، اعتماد و اتکا به بازار سرمایه افزایش می یابد.

    وی با اشاره به اینکه اساس گزارش هایی که با استانداردهای IFRS تهیه شده است با استاندادهای بین المللی و نه استانداردهای ملی همخوانی دارد، تصریح کرد: استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)، زبان مشترک در گزارش های مالی است که در تمام دنیا یکسان تعبیر و برداشت می شود.

    شیخ یکی از نقش های بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) را جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و عنوان کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور تسهیل شود. در این مسیر لازم است افزون بر جذب سرمایه های داخلی از ظرفیت سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی استفاده شود؛ البته انجام این مهم نیازمند اتخاذ تدابیری مناسب است و مسیر آن با اجرایی شدن IFRS  هموار شده است.

    برچسب ها