عصر خودرو

معاون وزیر راه اعلام کرد:

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۶

عصر بازار- مظاهریان معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد ۵.۶ درصدی بخش مسکن در اسفند ماه ۹۵ رشد مطلوبی است و ما خواهان رشد ناگهانی این بخش که با تورم همراه است، نیستیم.

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازمهر, حامد مظاهریان درباره وضعیت بازار مسکن در سال 96 گفت: آنچه پیش بینی درباره بازار مسکن را تسهیل می کند، آمار خرید و فروش املاک در ماه های ابتدایی سال است که با توجه به زیاد بودن تعطیلات فروردین ماه امسال و همچنین درگیری بخش مهمی از ماه های اردیبهشت و خرداد با مباحث انتخاباتی، نمی توان چندان به این آمار اتکا کرد.

    معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی مهم ترین منبع آماری بخش مسکن برای پیش بینی در نیمه نخست امسال را آمار بانک مرکزی در اسفند ماه 95 دانست و افزود: در این آمار، رشد معاملات این بخش 5.6 درصد نسبت به ماه قبل از آن اعلام شده که از نظر وزارت راه و شهرسازی می تواند نویدبخش رشدی مناسب برای ماه های آتی در بخش مسکن باشد.

    وی با بیان اینکه از نظر وزارت راه و شهرسازی، نه رشد ناگهانی مناسب است و نه ادامه رکود، تصریح کرد: رشد ناگهانی موجب افزایش جهشی قیمت می شود که هم بازگشت خرید و فروش دلالانه به این حوزه را در پی دارد و هم عمر دوره رونق این بازار کوتاه خواهد بود و مجددا شاهد بازگشت تورم و رکود بعد از یک دوره کوتاه رونق به بخش مسکن خواهیم بود. بنابراین بهترین حالت ادامه رشد آرام و افزایش معاملات با شیب ملایم است که تأثیر تورمی و ناگهانی بر قیمت مسکن ندارد. وضعیتی که در حال حاضر تا حدودی شاهد آن هستیم.

    گفتنی است کارشناسان بر سر ادامه یا خروج بازار مسکن از رکود در طول سال جاری با یکدیگر اختلاف نظر دارند؛ برخی معتقد به خاتمه دوره رکود فعلی مسکن در پایان نیمه ابتدایی سال 96 بوده و منتظر شکوفایی آن در نیمه دوم امسال هستند و برخی دیگر معتقدند رکود مسکن تا پایان سال جاری نیز پایان نمی پذیرد اما تشدید هم نخواهد شد و نهایتا بخش مسکن در سال 96 با همین وضعیت موجود، مانند وضعیت آن در سال 95 به سال 97 تحویل داده خواهد شد. مگر آنکه سیاست های وزارت راه و شهرسازی در حمایت از بخش مسکن در دولت دوازدهم و همزمان با روی کار آمدن دولت جدید تغییر کند.

    برچسب ها