عصر خودرو

رئیس سازمان بورس:

۹۶ سال رفع محدیت‌های بازار سرمایه است

تا سه ماهه نخست امسال در مورد لایحه بازگشایی و توقف نمادها تصمیم گیری می‌شود

عصر بازار- رئیس سازمان بورس با بیان اینکه سال ۹۶ برای بازار سرمایه باید سال رفع محدودیت‌ها باشد، وعده داد: امسال با کمک شورای عالی بورس محدودیت‌هایی که ریسکی را کنترل نمی‌کنند، برداشته می‌شود.

۹۶ سال رفع محدیت‌های بازار سرمایه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، شاپور محمدی در مراسم گردهمایی فعالان بازار که به همت کانون کارگزاران ‌بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شد، گفت: برخی از محدودیت‌هایی که اکنون در بازار سرمایه وجود دارد، مانع توسعه بازار است، ریسکی را کنترل نمی‌کنند و حتی نقش نظارتی نیز ندارند. بنابراین تمام این مسائل در سال جاری حذف خواهد شد.

    وی در ادامه با بیان اینکه تدوین لایحه اصلاحی بازار سرمایه کاری است که امسال از سوی سازمان بورس انجام می‌شود، ادامه داد: تعداد مقررات بازار بسیار بیشتر از قوانین است که باید به قانون تبدیل شود. در این میان از پیشنهادات فعالان بازار نیز برای انجام اصلاحات استقبال می‌شود.

    به گفته محمدی، یکی از هدف گذاری‌های سازمان بورس این است که تا پایان سال ابزار مالی اسلامی وجود نداشته باشد که در کمیته فقهی سر آن بحث نشده باشد.

    رئیس سازمان بورس در خصوص نقدشوندگی بازار نیز اظهار کرد: برای افزایش نقدشوندگی بازار باید تلاش کرد تا نمادها بسته نماند. بنابراین باید تلاش کنیم تا جایی که می‌توانیم نمادها بسته نشوند یا اگر شدند، مدت زمان آن به درازا نکشد. چون بستن نمادها تنبیه سهام‌دار خرد است. در این راستا در خصوص آیین نامه مربوط به بازگشایی و توقف نمادها تا سه ماهه اول امسال تصمیم‌گیری می‌شود. با اصلاح این لایحه قطعا حجم معاملات افزایش خواهد یافت.

    وی با بیان اینکه، سامانه معاملات در سال اقتصاد مقاومتی بازنگری می‌شود، ادامه داد: بازار سرمایه باید طوری تنظیم شود که سرمایه زیادی به این بازار جذب و در آن حفظ شود. این مهم نمود اقتصاد مقاومتی در بازار سرمایه است.

    محمدی با اشاره به اینکه مقاوم سازی بازار سرمایه یکی از بزرگترین اهداف سازمان بورس است، اضافه کرد: بخش دیگری از اجرای اقتصاد مقاومتی مربوط به مقررات است چون این مورد ریسک عدم ایفای تعهد را کنترل می‌کند.

    به بیان رئیس سازمان بورس، در بورس کالای ایران انجام ندادن تعهد وجود ندارد اما در خارج از این بورس ممکن است کسی به تعهداتش عمل نکند.

    وی افزود: این امر دلیل این است که من تاکید دارم حتما تمام کالاها در بورس کالای ایران عرضه شود.

    برچسب ها