عصر خودرو

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد؛

ادامه روند صعودی بهای طلا زیر سایه نگرانی های سیاسی

عصر بازار- طلا تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

ادامه روند صعودی بهای طلا زیر سایه نگرانی های سیاسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران, پس از اقدام نظامی آمریکا در سوریه و انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا طی ماه مارس، گمانه زنی ها حاکی است که روند صعودی قیمت طلا طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت.
    بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از مداخله نظامی آمریکا در سوریه با افزایش چشمگیری روبرو شده است. 
    وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد، دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف 59 فروند موشک کروز قرار داده است. طبق ادعای آمریکا، حمله شیمیایی در استان ادلب از این پایگاه انجام شده بود.
    تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه مارس تنها 98 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این پایین ترین میزان اشتغال ایجاد شده در اقتصاد آمریکا در 10 ماه اخیر به شمار می رود.
    تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز تاکید کردند: شاید فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد و دلار روندی نزولی را ادامه دهد و سایر کشورها قصد افزایش نرخ بهره را داشته باشند که این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.هر چه فشار بر دلار بیشتر شود، قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد.
    در نظرسنجی این هفته 17 کارشناس اقتصادی شرکت کرده اند که 13 نفر معادل 76 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند، 4 نفر معادل 24 درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.
    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز هم 760 نفر شرکت کردند که از این تعداد 523 نفر معادل 69 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد، 146 نفر دیگر معادل 19 درصد اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 91 نفر معادل 12 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.
    هفته گذشته نیز 50 درصد کارشناسان اقتصادی و 60 درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کردند که قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد.
    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های سیاسی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت. آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا طی ماه مارس نیز موجب تقویت طلا شده است.
    غیر از سوریه نگرانی های زیادی درباره اوضاع سیاسی اروپا و آمریکا وجود دارد و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد.

    برچسب ها