عصر خودرو

در نشست خبری نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس عنوان شد؛

حضور ۳۵۱ شرکت و نهاد مالی در نمایشگاه امسال

سازمان بورس در فاینکس ۲۰۱۷ پشت میز سهام عدالت

عصر بازار- نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس از حضور ۳۵۱ شرکت و نهاد مالی در دهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه امسال خبر داد و گفت: آشنایی همه خانواده‌های ایرانی با خدمات مالی و توسعه نهادهای دانش‌بنیان هدف اصلی فاینکس ۲۰۱۷ است.

حضور ۳۵۱ شرکت و نهاد مالی در نمایشگاه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار امروز در نشست خبری با خبرنگاران بازار سرمایه از برگزاری دهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه تهران از 26 الی 29 فروردین ماه جاری خبر داد و گفت: در تمام بخش‌های مالی کشور اعم از بازار پول، بیمه و سرمایه کشور خدمات مختلف و متنوع و پیچیده‌ای عرضه می‌شود که دریافت‌کنندگان آنها باید همواره از جزئیات آنها اطلاع پیدا کنند.

    علی سعیدی افزود: سازمان بورس در حالی طی یک دهه گذشته همه ساله این نمایشگاه را برگزار کرده که هدف از برگزاری آن توسعه خدمات مالی و اشاعه فرهنگ استفاده از خدمات مالی در کشور است.

    وی افزود: بعد از بحران سال 2008 دنیا در کنار بررسی همه مقصران بحران، موضوع عدم توسعه دانش مالی بین مردم در حالی مطرح شد که نهادهای خاصی برای توسعه نهادهای مالی شکل گرفت که باید در این راستا اطلاعات عمومی مردم در مورد خدمات مالی افزایش می‌یافت، از این رو خانواده‌ها نیز به یادگیری دانش مدیریت مالی و دریافت اطلاعات در سطوح مختلف همواره نیاز دارند.

    به گفته مقام مسئول افزایش رفاه اقتصادی از طریق ارائه خدمات مالی در حالی مورد توجه است که خدمات بازار سرمایه از جمله انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و یا نهادهای مالی مدیریت‌کننده ریسک به منظور آشنایی بهتر و دقیق‌تر مردم با مفهوم ریسک باید همواره به مردم ارائه شود. این باعث شده تا سازمان بورس خود را تبدیل به کانونی در کنار خدمات بانک و بیمه در بازار مالی ایران نماید، از این رو تلاش شده تا فاینکس 2017 از حیث بازدیدکننده و عرضه‌کننده خدمات مالی با منافع مطلوب روبه‌رو باشد.

    سعیدی با بیان اینکه دلیل برگزاری نمایشگاه بورس امسال در فروردین ماه، رفت و آمد و دسترسی و شرایط جوی مناسب برای عموم بازدیدکنندگان بوده است،‌ افزود: در فاینکس 2017، 351 شرکت و نهاد مالی حضور دارند که در مساحتی بالغ بر 14 هزار و 156 مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حضور دارند.

    به گفته وی،‌از بین این شرکت‌کنندگان نهادهای اعتبارسنجی و خدمات مالی شامل 142 شرکت و پس از آن 38 شرکت سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال هستند، همچنین 16 شرکت کارگزاری و 5 شرکت تأمین سرمایه در کنار 15 شرکت بیمه‌ای و 10 بانک و مؤسسه اعتباری نیز در این نمایشگاه به معرفی خدمات خود خواهند پرداخت.

    این مقام مسئول آشنایی مردم با نهادهای مختلف مردم از جمله صندوق‌ سرمایه‌گذاری گوناگون و همچنین رونمایی از کتاب تاریخچه بورس از سال 1967 تا 2016 میلادی، رونمایی از تمبر یادبود و همچنین خدمات فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان را از جمله دیگر خدمات ارائه شده در نمایشگاه امسال عنوان کرد و افزود: تریبون آزاداندیشی در این نمایشگاه که اغلب از سوی رسانه‌ها مدیریت خواهد شد، در ایام برگزاری نمایشگاه همزمان با برگزاری پنل‌های تخصصی بازار سرمایه به ارائه نقاط ضعف و قوت و راهکارهای مختلف خواهد پرداخت.

    وی افزود: بخش فین‌تک به عنوان یک رویداد نوظهور در دنیا امسال در فاینکیس 2017 به عنوان محفلی برای ارائه دستاوردهای این بخش با حضور 100 شرکت دانش‌بنیان و صندوق‌های جسورانه برپا خواهد بود.

    این مقام مسئول دربرابر پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به خاص بودن خدمات مالی بازاریابی نهادهای مالی از جمله کارگزاری‌ها و شرکت‌های تأمین سرمایه چرا اغلب نهادهای مالی معتقدند که نمایشگاه بورس یک شوی تبلیغاتی بی‌فایده است،‌ گفت: در بازار سرمایه امروز آن دسته از کارگزارهایی موفق هستند که با عموم مردم سر و کار داشته و از شعبات مختلف کارگزاری برخوردار باشند. چنانچه شرکت تأمین سرمایه به چند مشتری خاص بسنده کند ریسک وابستگی برای آن ایجاد می‌شود، چرا که به محض رویگردانی مشتریان ریسک کاهش درآمد آنها افزایش خواهد یافت.

    به گفته وی‌، ریسک خدمات صنعت کارگزاری بر حسب اتفاق به میزان نفوذ ذر بازار سهام بستگی داشته و سطحی موفقیتی که برای اقتصادها در دنیا در نظر گرفته می‌شود، بر مبنای این موضوع است که تا چه حد مردم توانسته‌اند، از خدمات مالی استفاده کنند.

    وی افزود: در حوزه برخی شاخص‌ها از جمله استفاده از خدمات بانکی ایران در حالی همپای یشرفته‌ترین کشورها است که آن دسته کشورهایی که درجه آزادی بیشتری در حوزه سرمایه‌گذاری دارند، تنها بین 30 تا 40 درصد از خدمات بانک‌ها را استفاه می‌کنند.

    سعیدی با بیان اینکه به فرهنگ‌سازی بیشتری فارغ از پایتخت برای بازار سرمایه نیاز داریم، گفت: ممکن است یک کارگزاری یا یک نهاد مالی به تعداد انگشت‌شماری مشتری بسنده کند که در این زمینه مختار است، اما بازاریابی بازدیدکنندگان از نمایشگاه بورس را از جمله وظایف خود در سازمان بورس می‌دانیم.

    وی با بیان اینکه با توجه به موضوع آزادسازی سهام عدالت،‌سازمان بورس طی امسال با ایجاد میز سهام عدالت در غرفه خود پاسخگوی مردم خواهد بود، گفت: موضوع آزادسازی سهام عدالت نیاز به نحوه تصویب لایحه اصلاح آزادسازی سهام عدالت در آینده از سوی مجلس داشته که باید دید آیا بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و یا بر اساس روش دیگری خواهد بود.

    برچسب ها