عصر خودرو

اکبریان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تنها راه خروج از رکود جذب سرمایه گذاری است

عصر بازار- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تولیدکنندگان کشور را جهادگران عرصه اقتصاد عنوان کرد و گفت: برای تحقق شعار سال باید همه دستگاهها و مردم به کمک دولت بیایند.

تنها راه خروج از رکود جذب سرمایه گذاری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، "عزیز اکبریان" در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشغال" گفت: سال هاست که مقام معطم رهبری در نامگذاری سال های اقتصادی دارند تکلیف خود را انجام داده و لذا برای همه ما همین بس است که امروز رهبربزرگوارمان به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی، مهم ترین معضل کشور را اقتصاد می دانند.

    وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" و امسال را به عنوان اقتصاد و مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گذاری کردند که این نامگذار متمادی چراغ راهی است که باید مدنظر دولت و مردم و مسئولان قرار گیرد.

    نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی مسئولیت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برعهده دولت است، خاطرنشان کرد: همان گونه که رئیس جمهوری نیز در اظهارات خود بیان کردند دولت به تنهایی نمی تواند این مهم را محقق کند بلکه مسئولیت ریل گذاری تولید و اشتغال را مجلس بر عهده دارد که باید با تسهیل قوانین و لوایحی که دولت ارائه می کند، راه درستی را برای دولت ترسیم کند.

    وی با بیان اینکه قوه قضائیه نیز در راستای تحقق شعار سال وظیفه دارد، تصریح کرد: اگر قوه قضائیه برای امنیت سرمایه گذاری کمک نکند،قطعا کمک دولت و مجلس نمی توانند سرمایه گذاران را مجاب به سرمایه گذاران کنند به طوری که با برخوردهای منفی که ممکن است خدای ناکرده از سوی برخی قضات صورت بگیرد، به هیچ وجه سرمایه گذاران به خودشان اجازه ندهند که در کشور سرمایه گذاری کرده و نسبت به قوانین حقوقی و قضایی ما اطمینان روانی نداشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه برای تحقق تولید و اشتغال مردم نیز باید کمک کنند، گفت: اگر همه ما دست به دست هم ندهیم و کمک نکنیم قطعا دولت برای تحقق شعار سال موفق نخواهد شد.

    اکبریان با اشاره به شرایط رکود اقتصادی در کشور اظهار کرد: هنوز تلاش های دولت نتوانسته کشور را از فضای رکود خارج کند در حالیکه برای خروج از رکود دو راه وجود دارد که یکی از این راهها این است که دولت تورم را رها کرده، قیمت ارز افزایش پیداکند و دوباره تورم دورقمی شود و وباره بازار و کسب و کار راه بیفتد که آن گاه مردم با وجود تورم سود می برند و درآمد واقعی و پولی که باید وارد تولید و سرمایه گذاری شود، وجود نخواهد داشت.

    وی اضافه کرد: عده ای می گویند در تورم 30 و 40 درصدی درآمد مردم بیشتر بود در حالی که باید گفت، در آن زمان سود مردم حاصل از تورم بود و سود واقعی نبود.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی راه دیگر خروج از رکود را تلاش دولت برای جذب سرمایه گذاری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: راه حل اساسی این است که برای خروج از وضعیت رکود اقتصادی بدنبال سرمایه گذاری باشیم.

    نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش سال 94 مرکز پژوهش های مجلس در خصوص راهکارهای خروج از رکود گفت: در این گزارش عنوان شد که برای خروج از رکود نیازمند 200 میلیارد دلار هستیم که معادل 750 هزار میلیون تومان می شود که این پول کمی نیست و دولت به تنهایی نمی تواند آن را تامین کند.

    برچسب ها