عصر خودرو

معاون سازمان بورس عنوان کرد؛

مُد سرمایه گذاری، هایتک است

سرمایه گذاران داخلی صف کشیده اند

عصر بازار- معاون سازمان بورس با اشاره به اینکه مُد سرمایه گذاری در حال حاضر صنایع هایتک است، گفت: سرمایه گذاران برای حضور در این بخش صف کشیده اند.

مُد سرمایه گذاری، هایتک است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی سعیدی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت:  در تمام بخش های مالی کشور، خدمات متنوع و پیچیده ای ارایه می شود که نیاز است دریافت کنندگان اطلاعات مرتبط را کسب کنند؛ بر این اساس دهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه به منظور توسعه استفاده از خدمات مالی برگزار می شود.

    معاون سازمان بورس افزود: دانش مالی توسعه نیافته در دنیا یکی از عوامل بحران اقتصادی دنیا بود چراکه اطلاعات مالی مردم بسیار بالا نیست؛ بنابراین در سطوح مختلف این نیاز هست که همه مجموعه ای از اطلاعات مالی را داشته باشد.

    وی تصریح کرد: خدمات مالی روز به روز در حال گسترش است و بایدآموزش داد تا از طریق افزایش اطلاعات مالی، رفاه خانوارها را افزایش داد.

    به گفته سعیدی، بسته به میزان ریسک پذیری و آشنایی با اطلاعات مالی افراد را وارد این بازار می کند؛ بنابراین سازمان بورس خود را مکلف به آموزش و ارتقای سطح اطلاعات می کند. 

    وی اظهار داشت: دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از ٢٦ فروردین ماه امسال در تهران برگزار می شود که ٣٥١ شرکت کننده خواهد داشت که شامل ارکان بازار سرمایه، تامین سرمایه ها، کارگزاران، بانکها و موسسات مالی، بیمه، صرافی ها هستند.

    سعیدی گفت: در این میان ارکان بازار سرمایه، کارگزاران، شرکتهای سرمایه گذاری و مشاوران سرمایه گذاری بیشترین مشارکت را داشته اند. 

    وی افزود: امسال پنجاهمین سال تاسیس بورس است و امسال جشن پنجاه سالگی بازار سهام رو می خواهیم داشته باشیم.

    وی گفت: از 30 کشور محتلف خارجی در این نمایشگاه حضور دارند؛ اما نیاز است که این نمایشگاه بیشتر در سطح بین المللی شناخته شده و گروههای مختلف تلاش است در سطوح گسترده حضور یابند.

    وی گفت: کارگزاری هایی موفق هستند که در اقصی نقاط کشور فعال هستند و اگر یک کارگزاری فقط با تعداد معدودی از افراد کار کنند، ریسک بالایی محسوب می شود و امروز سطح کارگزاری ها با استفاده بیشتر عموم مردم سنجیده می شود.

    وی افزود: ٩٢ درصد مردم از خدمات بانکی استقاده می کنند در حالیکه کشورهای اطراف که درجه آزادی بیشتری دارند، درصد کمتری را در این رابطه به ثبت رسانده اند؛ اما در مقابل، خارج از تهران دانش مالی مردم بسیار اندک است و باید برای شهرستانها اطلاعات مالی را بالا برد.

    وی گفت: کارگزاری هایی موفق هستند که در اقصی نقاط کشور فعال هستند و اگر یک کارگزاری فقط با تعداد معدودی از افراد کار کنند، ریسک بالایی محسوب می شود و امروز سطح کارگزاری ها با استفاده بیشتر عموم مردم سنجیده می شود.

    وی افزود: ٩٢ درصد مردم از خدمات بانکی استفاده می کنند در حالیکه کشورهای اطراف که درجه آزادی بیشتری دارند، درصد کمتری را در این رابطه به ثبت رسانده اند؛ اما در مقابل، خارج از تهران دانش مالی مردم بسیار اندک است و باید برای شهرستانها اطلاعات مالی را بالا برد.

    وی گفت: به دلیل همین دانش اندک مالی، در شهرستانها برخی مردم در دام موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گرفتار می شوند. این در حالی است که اگر دانش مالی ارتقا یابد چنین حرکتی کمتر رخ می دهد؛ پس سازمان بورس خود را متولی افزایش سطح دانش می داند و تلاش می کند که عموم مردم از طریق صندوق های سرمایه گذاری حضور یابند و از سبدگردانها استفاده کنند.

    سعیدی گفت: در بخش تامین مالی وظیفه بازار سرمایه ارایه سرمایه است و در راکدترین شرایط بازار و بورس، هنوز هم هستند شرکتهایی که سود خوبی دارند و اکنون هم در شرایط فعلی اقتصاد، بسیاری از شرکتهای جدید تازه پذیرش شده در بورس و فرابورس سود خوبی می دهند.

    وی افزود: بخشی از رکود سرمایه گذاری به خاطر مد سرمایه گذاری است به این معنا که اوایل دهه سیمان مد سرمایه گذاری، صنعت سیمان بود؛ بعدها صنعت ساختمان به این درد مبتلا شد؛ این توده واری در سرمایه گذاری است و به همین دلیل باید مدیران با زمینه های جدید سرمایه گذاری برای منابع ملی تصمیم بگیرند.

    سعیدی گفت: در برخی از صنایع سنتی، جذب سرمایه گذار خارجی آسان نیست ولی در حوزه هایتک، سرمایه گذاران صف کشیده است؛ لذا سرمایه گذاری باید به این سمت سوق یابد. بنابراین کافی است که فضا را مثبت کنیم.

    برچسب ها