عصر خودرو

مدیر روابط عمومی فرابورس ایران مطرح کرد:

فین‌استارز ۲۰۱۷، رویدادی در مسیر حل چالش‌های بازار سرمایه

عصر بازار- اواخر سال گذشته مدیرعامل فرابورس ایران در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه از برگزاری رویداد فین‌استارز همزمان با دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه خبر داد و اعلام کرد سال ۹۶ فرابورس متفاوت‌تر از سال‌های قبل در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

فین‌استارز ۲۰۱۷، رویدادی در مسیر حل چالش‌های بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در همین رابطه مبینا بنی‌اسدی، مدیر روابط عمومی فرابورس ایران با بیان اینکه فرابورس در زمینه تامین مالی اقتصاد دانش‌بنیان از چند سال گذشته فعالیت خود را با راه‌اندازی بازار دارایی فکری آغاز کرده و در سال 95 با تاسیس بازار شرکت‌های کوچک و متوسط و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه این مسیر را تداوم بخشیده است؛ در خصوص برگزاری فین‌استارز 2017 گفت: سال گذشته دبیرخانه دائمی فین‌استارز که رویدادی در خصوص استارتاپ‌های مالی حوزه فین‌تک است به فرابورس ایران منتقل شد تا در سال 96 مسئولیت برگزاری این رویداد را با توجه به ماموریت‌هایی که در حوزه دانش‌بنیان برای فرابورس ترسیم شده با هدف معرفی و شبکه‌سازی میان فعالان اکوسیستم فین‌تک در ایران، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بر عهده بگیرد.

    وی در خصوص برنامه‌های این دور از رویداد فین‌استارز گفت: این رویداد در یک سالن به صورت مجزا برگزار می‌شود که به طور کامل در اختیار فرابورس و رویداد فین‌استارز خواهد بود. در این فضا کانترهایی رایگان به استارتاپ‌های مالی اختصاص یافته و فضایی نیز برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، صندوق‌های نیکوکاری، حامیان رسانه‌ای رویداد فین‌استارز و شتاب‌دهنده‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین در طول برگزاری این رویداد کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی در حوزه مالی و اکوسیستم فین‌تک و همچنین جلسات مشاوره خصوصی و ارائه‌های استارتاپی برگزار خواهد شد.

    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران با تاکید بر اهمیت رویداد فین‌استارز 2017، برگزاری این رویداد را مکمل نمایشگاه فاینکس عنوان و اظهار کرد: برگزاری رویداد فین‌استارز کمک می‌کند کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌های حوزه مالی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه فضای بهتری به منظور ارائه عملکرد، محصولات و توانمندهای خود و جذب منابع مالی از سوی سرمایه گذاران پیدا کنند. در واقع هدف از برگزاری این رویداد شناسایی و معرفی نوآوری‌های برتر در حوزه تکنولوژی‌های مالی، ارائه مشاوره به شرکت‌های نوپا، صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فین‌تک است که زمینه‌ساز ارتباط میان سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها خواهد بود.

    بنی‌اسدی با اشاره به اینکه مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد در دنیا استارتاپ‌های فین‌تک‌‌ در حوزه بازار سرمایه سهم کمی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: این مساله شاید به خاطر پیچیدگی‌های بازار سرمایه و بورس است و هنوزآنطور که باید ارتباط لازم میان رشته‌های فناوری اطلاعات و بازار سرمایه به نحوی که بتوان چالش‌های موجود در این حوزه را به کمک IT برطرف کرد برقرار نشده است.

    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران با بیان اینکه طرح چالش‌های بازار سرمایه به منظور ارائه راه‌حل و ایده‌پردازی یکی از اهداف دیگر برگزاری رویداد فین‌استارز 2017 است، یادآور شد: از آنجاکه قصد داشتیم رویداد را به لحاظ محتوایی غنی‌تر و مرتبط‌تر با بازار سرمایه برگزار کنیم، یک رقابت استارتاپی حول محور ارائه راه‌حل برای تعدادی از چالش‌های موجود در بازار سرمایه پیش‌بینی شد که ثبت نام در این مسابقه  از اواخر اسفندماه آغاز شده و تیم‌های متعددی از سراسر کشور ضمن نام‌نویسی در این رقابت در حال ایده‌پردازی روی این چالش‌ها هستند.

    بنی‌اسدی با اشاره به اینکه فرابورس ایران امسال حضوری متفاوت در نمایشگاه فاینکس 2017 خواهد داشت، اظهار کرد: لزوم حرکت به سمت تکنولوژی‌های نوین مالی و پررنگ شدن نقش استارتاپ‌های حوزه فین‌تک در بازار سرمایه بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور رویداد فین‌استارز کمک می‌کند فرهنگ‌سازی و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری در این حوزه جدی‌تر از قبل دنبال شود.

    برچسب ها