عصر خودرو

معاون وزیر نیرو:

قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر تغییر نکرده است

عصر بازار- معاون وزیر نیرو گفت: با ایجاد ثبات مناسب در قیمت انرژی های تجدید پذیر، قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر نسبت به پارسال تغییر نکرده است.

قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر تغییر نکرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از صداوسیما، سید محمد صادق زاده افزود: در مصوبه وزارت نیرو آمده است با افزایش ظرفیت ها، قیمت های برق تجدیدپذیر کاهش یابد که برغم این مصوبه برای اطمینان بخشی به بخش خصوصی تغییری در قیمت ها ایجاد نشده است تا بخش خصوصی با آرامش به احداث نیروگاه های تجدیدپذیر بپردازد.

    رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: میانگین قیمت خرید هر کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر 400 تومان است.

    معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه مجلس و هیئت وزیران مصوبات خوبی در زمینه انرژی تجدیدپذیرها داشتند به گونه ای که تجدیدپذیرها استقلال خوبی پیدا کردند، گفت : بنابراین صورت حساب های غیر دولتی را با اطمینان می توانیم پرداخت کنیم چون ساختار تجدیدپذیرها از سایر بخش های انرژی مجزا شده و منابع مالی مستقلی از مجلس گرفته است که نویدبخش توسعه انرژی تجدیدپذیر خواهد بود.

    صادق زاده با اشاره به اینکه موفق شدیم پارسال مصوبه های مجلس و هیئت وزیران را اجرایی و قیمت های قابل قبولی از نظر بخش خصوصی و شرکت های خصوصی اعلام کنیم، گفت : خوشبختانه استقبال خوبی نیز برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر صورت گرفته است به گونه ای که تا پایان پارسال ظرفیت تجدیدپذیرها بالغ بر 340 مگاوات بود و امیدواریم با اجرایی شدن قراردادهای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر ظرفیت تجدیدپذیرها تا پایان سال 96 به هزار مگاوات برسد که یک رکورد محسوب خواهد شد.

    رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: از سال 97 به بعد با توجه به استقبال بخش خصوصی و تامین مالی در این بخش می توانیم امیدوار باشیم هرسال هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی بخش تجدیدپذیر اضافه شود.

    وی افزود: هم اکنون هزار و 500 مگاوات قرارداد خرید تضمینی برق داریم که بیش از 700 مگاوات آن از نوع خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، زیست توده و آبی کوچک است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

    صادق زاده گفت : همه هزار و 500 مگاوات قرارداد ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر با شرکت های ایرانی منعقد شده است که این شرکت ها تامین مالی ساخت نیروگاه را یا خودشان بعهده می گیرند یا با مشارکت شرکت های خارجی انجام خواهند داد.

    وی با اشاره به استقبال زیاد شرکت های خارجی برای ساخت و سرمایه گذاری انرژی های تجدیدپذیر گفت : ارتباط مستقیم با سرمایه گذاران خارجی در قراردادهای منعقد شده نداریم.

    برچسب ها