عصر خودرو

برخورد سهام به کف قیمتی

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران روند بازگشت کم حجم خود را که از ساعت پایانی روز یکشنبه آغاز کرده بود دیروز تکمیل کرد و در پایان زمان معاملات به رشد ۷۰ واحدی شاخص کل رسید.

برخورد سهام به کف قیمتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد،  بورس اوراق بهادار تهران روند بازگشت کم حجم خود را که از ساعت پایانی روز یکشنبه آغاز کرده بود دیروز تکمیل کرد و در پایان زمان معاملات به رشد 70 واحدی شاخص کل رسید. در بازار دیروز معامله‌گران در شروع زمان معاملاتی با رویکرد مناسب‌تر خریداران مواجه بودند که همین امر نیز به رشد قیمت‌ها منجر شد، اما این رشد قیمت از سمت حجم و ارزش معاملات حمایت نشده و حجم اندک معاملات که دیروز به زحمت در بورس و فرابورس به بیش از صد میلیارد تومان رسید نشان‌دهنده ناپایداری روند بازگشت بود. انتظار می‌رود این روند بازگشت قیمت‌ها ناپایدار باشد.

    در تحولات مهم، دیروز مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به موضوع پاداش‌های اعضای هیات مدیره شرکت‌ها پرداخت. بر این اساس مقرر شد با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیات‌مدیره در نظر گرفته شود، به هیچ وجه نباید در شرکت‌های سهامی عام از 3 درصد و در شرکت‌های سهامی خاص از 6 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است، تجاوز کند.

    در هر حال این پاداش نمی‌تواند برای هر عضو موظف از معادل یک سال حقوق پایه وی و برای هر عضو غیرموظف از حداقل پاداش اعضای موظف هیات‌مدیره بیشتر باشد. در تبصره دوم الحاقی به این ماده نیز مقرر شد چنانچه شخصی که عضو هیات‌مدیره یک شرکت است، مجددا به‌عنوان هیات‌مدیره شرکت دیگر انتخاب شود، بابت عضویت جدید مجاز به اخذ هیچ نوع دریافتی اعم از حقوق، مزایا، حق حضور در جلسه و پاداش نیست. متخلف از حکم این تبصره ملزم به استرداد وجوه دریافتی به شرکت و نیز پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور است.

    در بازار دیروز در گروه بانکی، معاون ارزی بانک مرکزی با اعلان اینکه سوئیفت در 12بانک کشور فعال است، گفت: مطمئن هستم پس از اجرایی شدن برجام چند ماه بیشتر برای یکسان‌سازی نرخ ارز زمان نیاز نخواهد بود.  در گروه غذایی شرکت گروه تولیدی مهرام براساس گزارش شفاف‌سازی، اعلام کرده که به دلیل وجود بازار رقابتی شدید و در جهت نیل به اهداف بودجه‌ای و افزایش سهم بازار محصولات خود روش‌ها و سرفصل‌های تبلیغاتی چند سال گذشته را که بخش عمده آن را هزینه اسپانسری تیم بسکتبال مهرام تشکیل داده بود، به دلیل دستیابی به کلیه اهداف از پیش تعیین شده تغییر داده و درنظر دارد تبلیغات از سایر طرق و روش‌های موثرتر را در 6 ماه دوم سال جایگزین آن کند. همچنین در این گروه، تازه وارد پگاه فارس دیروز با صف خرید همراه بود.

    در گروه ساختمانی دیروز شرکت توسعه عمران فارس برنامه افزایش سرمایه شرکت از 8/ 59 به 100 میلیارد تومان از سه محل مطالبات و آورده نقدی، سود‌ انباشته و اندوخته احتیاطی را اعلام کرد.

    در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل با شاخص مثبت بود که در پایان معاملات شاخص کل به 61هزار و 234 واحد رسید. ارزش معاملات دیروز در بورس به 42 میلیارد تومان و در فرابورس به 81 میلیارد تومان بالغ شد.


     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو