عصر خودرو

معاون نخست وزیر مجارستان خبرداد؛

هیاتی از نمایندگان بانک های بزرگ مجارستانی به ایران می آیند

عصر بازار- معاون نخست وزیر مجارستان گفت در آینده نزدیک هیاتی از بزرگترین بانکهای مجارستانی به ایران سفر می کنند تا با بانکهای ایرانی قراردادهای همکاری منعقد کنند.

هیاتی از نمایندگان بانک های بزرگ مجارستانی به ایران می آیند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، ژولت شمین در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با علی اکبر صالحی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و مجارستان به خوبی گسترش می یابد و قراردادهای جدیدی منعقد خواهد شد.
    وی با بیان اینکه اجرای تفاهم نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد ،اظهارداشت: شب گذشته مطلع شدیم که بروکسل حمایت از سرمایه گذاری دو کشور را قبول کرده و در آینده نزدیک هیاتی از بزرگترین بانک های مجارستان به ایران سفر می کنند تا با بانک های ایرانی قرارداد منعقد کنند.
    وی با اشاره به حضور قائم مقام وزارت رشد و توسعه ملی مجارستان در هیات همراه خود اظهار داشت در این سفر مذاکرات جداگانه ای در حوزه هایی همچون نفت انجام می شود.
    شمین یاداور شد : در جریان این سفر با چهار استاندار ایرانی دیدار و مذاکره کردم و بیشتر در حوزه جهانگردی به توافق رسیدیم ؛ توافق کردیم روابط را افزایش دهیم
    معاون نخست وزیر مجارستان اضافه کرد: بانک های مجارستانی 85 میلیون یورو برای تامین مالی طرح های مشترک اختصاص داده اند.
    وی با اشاره به دیدار خود با آیت الله مکارم شیرازی گفت: افتخار داشتم در قم به دیدار آیت الله مکاری شیرازی بروم وگفت و گوی بسیارسودمندی با ایشان داشتم .
    شمین با بیان اینکه مطمئن هستم روابط ایران و مجارستان در آینده نزدیک رشد خواهد کرد ،اظهارکرد: ضمانت این اتفاق این است که هم اکنون یک هزار و 400 دانشجوی ایرانی در مجارستان مشغول به تحصیل هستند و تاکنون در مجموع چهار هزار نفر ایرانی از دانشگاه های مجارستان فارغ التحصیل شده اند.
    معاون نخست وزیر مجارستان با بیان اینکه این دانشجویان سفرای فرهنگی دو کشور هستند و دو ملت را به هم نزدیک می کنند ، گفت:امیدواریم همکاری دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد.
    وی در پاسخ به سوالی در خصوص اجرایی شدن تفاهمات دو کشور اظهار داشت مجارستان عضو اتحادیه اروپاست و تمام تفاهم نامه ها و قراردادهایی که امضا کرده ایم بر اساس مقررات اتحادیه اروپا و مقررات بین المللی است و به تمام تفاهم نامه ها عمل خواهیم کرد.
    ژولیت شیمن معاون نخست وزیر مجارستان عصر امروز با حضور در سازمان انرژی اتمی با علی اکبر صالحی دیدار و تفاهم نامه همکاری بین دو کشور را امضا کردند.

    برچسب ها