عصر خودرو

همکاری‌های بانکی ایران و مالزی گسترش می یابد

عصر بازار- پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های بانکی بین بانک های مرکزی ایران و مالزی نهایی شده و در آینده نزدیک به امضای رؤسای بانک‌های مرکزی دو کشور می‌رسد.

همکاری‌های بانکی ایران و مالزی گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، قائم‌مقام این بانک در حاشیه جلسات شورای عالی و مجمع عمومی سالانه IFSB در سال 2017 میلادی، با معاون رییس‌کل بانک مرکزی مالزی دیدار و گفتگو کرد.
    در این دیدار، اکبر کمیجانی ضمن قدردانی از همکاری بی‌شائبه و سازماندهی مطلوب بانک مرکزی مالزی برای پذیرش میزبانی اجلاس سالانه IFSB و اجلاس آتی آن که قرار است در ماه دسامبر سال 2017 برگزار شود، گفت: برای توسعه روابط فیمابین دو کشور ظرفیت‌های قابل توجه اقتصادی و تجاری وجود دارد که یکی از لوازم و عوامل اصلی تسهیل این امر، ایجاد روابط بانکی است.
    قائم مقام بانک مرکزی به تمایل و خواست برخی بانک‌های ایرانی برای حضور و فعالیت در کشور مالزی پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان اشاره و اعلام کرد: حضور بانک های ایرانی در کشور مالزی مستلزم تسریع و تسهیل رسیدگی به تقاضاهای آنهاست.
    کمیجانی افزود: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های بانکی بین دو بانک مرکزی ایران و مالزی نهایی شده و انشاءا... در آینده نزدیک به امضای رؤسای بانک‌های مرکزی دو کشور می‌رسد.

    در این جلسه آقای عبدالرشید، معاون بانک مرکزی مالزی، هم ضمن استقبال از ارتقای همکاری‌های بانکی دو کشور، تصریح کرد: پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه، قطعاً زمینه حضور بانک‌های ایرانی در مالزی بیشتر فراهم خواهد شد.
    معاون بانک مرکزی مالزی همچنین برای شتاب بخشیدن به صدور مجوز فعالیت یکی از بانک‌های ایرانی نیز که هم‌اکنون تشریفات اداری را طی می‌کند، قول مساعدت داد.
    در پایان این جلسه دکتر کمیجانی از همتای خویش برای سفر به ایران دعوت کرد.

    برچسب ها