عصر خودرو

توافق نهایی بلاروس با روسیه بر سر قیمت گاز

عصر بازار- رییس جمهور بلاروس می‌گوید که اختلاف این کشور با روسیه برسر قیمت گاز حل و فصل شده است.

توافق نهایی بلاروس با روسیه بر سر قیمت گاز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، الکساندر لوکاشنکو گفت: بر اساس توافق جدید قیمت گاز صادراتی روسیه به بلاروس 130 دلار به ازای هر هزار متر مکعب در نظر گرفته شده است.

    رئیس جمهور بلاروس افزود: قیمت جهانی گاز به نفت گره خورده است و به همین خاطر قیمت آن بستگی به بازار دارد و در فرمول جدید در نظر گرفته شده در صورت کاهش قیمت گاز، میزان پرداخت بلاروس هم کاهش می‌یابد اما حداقل به 100 دلار در هر هزار متر مکعب خواهد رسید.

    وی تاکید کرد که چنین قیمت‌هایی در بازار جهانی وجود ندارد اما نباید فراموش کرد که روسیه و بلاروس یک بازار واحد دارند که باید سطح یکسان برای کسب و کار شهروندانمان ایجاد کنیم.

    در دیدار هفته گذشته روسای جمهور روسیه و بلاروس در سن پترزبورگ، ولادیمتر پوتین تاکید کرد که خواهان بدتر شدن وضعیت اقتصادی بلاروس نیست و لذا تمامی سعی خود را برای همکاری بااین کشور انجام می‌دهد.

    در حال حاضر اقتصاد بلاروس یکی از ضعیف ترین بازارهای اقتصادی در شرق اروپا را دارد که رشد تورم، کاهش درآمدها و تعطیلی بسیاری از بنگاه های اقتصادی کسب وکار ، این کشور را به یکی از فقیرترین کشورهای اروپایی تبدیل کرده است.

    برچسب ها