عصر خودرو

صالحی خبر داد؛

اختصاص ۸۵ میلیون یورویی بانک های مجارستان برای تامین مالی طرح های مشترک با ایران

عصر بازار- رئیس سازمان انرژی اتمی از همکاری ایران و مجارستان برای طراحی نیروگاهی کوچک خبر داد و گفت: بانک های مجارستان آمادگی خود را برای تامین مالی طرح های مشترک دو کشور به میزان ۸۵ میلیون یورو اعلام کرده اند.

اختصاص ۸۵ میلیون یورویی بانک های مجارستان برای تامین مالی طرح های مشترک با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری با معاون نخست وزیر مجارستان گفت: یکی از مفاد تفاهمنامه ای که امروز امضا کردیم همکاری مشترک درخصوص طراحی نیروگاه های کوچک است.
    رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی از طرف مجارستانی درخصوص همکاری با ایران صورت گرفته اظهار داشت: از جمله همکاری های دو کشور می توان به صدور 100 بورس تحصیلی به دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در مجارستان اشاره کرد.
    صالحی یادآور شد: علاوه بر این امروز اعلام شد که بانک های مجارستانی آمادگی دارند 85 میلیون یورو برای تامین مالی طرح های مشترک با ایران اختصاص دهد.
    رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: همچنین اتحادیه اروپا موافقت خود را برای حمایت از سرمایه گذاری های مشترک دوجانبه اعلام کرده است.
    صالحی با بیان اینکه قدم های خوبی برای توسعه روابط دو کشور برداشته شده ابراز امیدواری کرد شاهد همکاری های متقابل و روزافزون دو طرف باشیم.
    رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت: روابط ایران و مجارستان روابط دیرینه ای بوده که به چند صد سال پیش برمی گردد.
    صالحی افزود: در سال های اخیر این روابط از بعد اقتصادی دچار افت شده بود اما بعد از عملیاتی شدن برجام امیدواریم شاهد گسترش فعالیت های اقتصادی دو طرف باشیم.
    رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دو کشور می توانند در مسایل ایمنی ، آموزشی ، علمی ، حرفه ای و نیروگاهی همکاری گسترده داشته باشند.
    صالحی با بیان اینکه برنامه سازمان انرژی اتمی استفاده از نیروگاه های کوچک است گفت: اهمیت خاصی برای طراحی و ساخت نیروگاه های کوچک قایل هستیم و امیدواریم در آینده شاهد استفاده وسیع از این نیروگاه ها باشیم.
    رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری با معاون نخست وزیر مجارستان با اشاره به تجارب مشترک دو کشور در زمینه نیروگاه های هسته ای یادآور شد: زمینه خوبی برای همکاری دو کشور در این زمینه وجود دارد و دوستان ما در مجارستان تجارب اندوخته زیادی دارند.

    برچسب ها