عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

انعقاد ۳۱ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- سکه حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۳۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد و ارزش ۴ هزار و ۳۰۱میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به دو هفته ماقبل رشد ۴۶ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی مدت مذکور به ۲۱ هزار و ۴۲۲ قرارداد رسیده بود.

انعقاد ۳۱ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، هفته گذشته که اولین هفته جدی کاری سال 96 محسوب می شد آرام سپری شد و بازار سکه نوسان چندانی را ثبت نکرد. با وجود این، هم مسیری قیمت دلار و اونس موجب کاهش نوسان در بازار سکه آتی و نقدی شد.

    بر این اساس طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 25هزار و 560 قرارداد را به ارزش 3هزار و 521میلیارد  ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید 4 هزار و 784 قرارداد به ارزش 624 میلیارد ریال منعقد شد . قرارداد تحویل شهریور سال جاری نیز با ثبت 418 قرارداد به ارزش 54 میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل تیر امسال با 357 قرارداد به ارزش 45 میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید اردیبهشت 96 با 303 قرارداد به ارزش 37 میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.

    نگاهی به آخرین روز معاملاتی

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع  4هزار و 229 قرارداد منعقد شده است.

    براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 231 هزار تومان، افزایش 0/23درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و 271 هزار تومان رشد0/19 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و 308 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/2 درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 346 هزار تومان معامله و رشد 0/09 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 346 هزار تومان معامله شد و افزیش 0/22 درصدی را به ثبت رساند

    برچسب ها