عصر خودرو

کرباسیان در دیدار هیات نروژی عنوان کرد:

ایمیدرو به دنبال ترویج معدنکاری سبز در ایران

عصر بازار- رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ایمیدرو در اجرای پروژه های خود در مناطق مختلف کشور، مسایل زیست محیطی را به طور دقیق رعایت می کند و به همین منظور طرح معدنکاری سبز را تعریف کرده است.

ایمیدرو به دنبال ترویج معدنکاری سبز در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اعلام این خبر، گفت: رعایت استانداردهای زیست محیطی در تمامی مناطقی که پروژه های معدنی و صنایع وابسته به آن انجام میشود الزامی بوده و ما به دنبال ترویج تولید سبز در معادن و واحدهای صنایع معدنی هستیم.

    وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بندر پارسیان گفت: ایمیدرو برای رعایت استانداردهای سازمان محیط زیست برای ساخت بندر منطقه ویژه پارسیان مشاور ایرانی و خارجی مورد تایید گرفته است.

    کرباسیان تصریح کرد: ایمیدرو اجرای پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی در مناطق مختلف ایران را بدون اینکه به محیط زیست آسیبی وارد شود، ادامه خواهد داد.

    وی در ملاقات با مدیریت شرکت محیط زیستی خواست هر چه زودتر نتایج مطالعات و همچنین پیشنهادهای خود در اجرای پروژه های مورد نظر را اعلام کند.

    مدیر شرکت آکوا پلن نیوا(Akvaplan niva) نیز در این دیدار گفت: نگهداری از طبیعت مانند گسترش منابع نفت و گاز و مواد معدنی برای ما مهم است.

    گوتورم ان کریستنسن افزود: ما پروژه های مشابهی در بنادر نروژ داریم و با توجه به حسیاسیتی که کشور ما8 دررعایت استانداردهای زیست محیطی دارد ، این شرکت بادارا بودن محققان و افراد با تجربه، با همکاری شرکت ایرانی پیشنهادهای خودرا ارایه میدهیم.

    وی با اشاره به سوابق همکاری شرکت مذکور در پروژه دریاچه ارومیه با ایران گفت: همچنین پروژه هایی در آسیا و اروپا نیز انجام داده ایم و با توجه به انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی، دانش کافی را برای انجام این پروژه ایران داریم.

    کرباسیان از مدیریت منطقه و مشاور بندر خواست پیشنهادها را بطور دقیق رعایت کنند.

    منطقه ویژه پارسیان در غرب هرمزگان با 10 هزارهکتار برای صنایع انرژی بر مانند فولاد و پتروشیمی به تصویب دولت رسیده و فاز نخست ساخت بندر با ٤ پست اسکله به مناقصه بین المللی گذاشته شده است.

    برچسب ها