عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد؛

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

عصر بازار- مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: از آنجایی که برای پرداخت سود سهام عدالت باید منتظر برگزاری مجامع و همچنین مدت زمان توزیع آن توسط شرکت ها باشیم، پرداخت آن به نیمه دوم سال موکول شده است. بر این اساس، مشمولان برای دریافت این سود باید شماره حساب به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از میزان، با توجه به راه‌اندازی سامانه سهام عدالت در پایان سال گذشته و ارائه صورتحساب از طریق این سامانه به مشمولین مردم، با دریافت این برگه‌های صورتحساب بیشتر از گذشته در انتظار دریافت سود سهام عدالت هستند.

    در این میان مسئولین در زمان بازگشایی این سامانه اعلام کردند که این سامانه تنها جهت ارائه صورتحساب و تکمیل آروده مشمولین راه‌اندازی شده و تا نیمه دوم سال جاری خبری از پرداخت سود نخواهد بود.

    این در حالی است که مشمولین تا زمان بازگشایی سامانه سهام عدالت اندوخته خود را یک میلیون تومان می‌دانستند اما در اصل سرمایه افراد در 10 سال گذشته 532 هزار تومان بوده که افراد برای تکمیل سرمایه خود باید مابقی مبلغ را در صورت تمایل به حساب دولت واریز کنند تا سهام یک میلیون تومانی دریافت کنند ولی در صورت عدم تمایل به تکمیل اندوخته می‌توانند به اندازه سرمایه خود سهام دریافت کنند که به تبع آن ارزش آن نیز در زمان آزاد سازی نیز تغییر خواهد کرد.

    علاوه بر این مسئولین در خصوص پرداخت سود سهام عدالت نیز اعلام کردند که سود سهام عدالت تمام مشمولین در یک زمان پرداخت خواهد شد و سود یک ساله سهام بعد از ده سال یعنی بین سال 94 تا 95 نیز به صورت جداگانه به حساب افراد واریز خواهد شد.
    همچنین تا ساماندهی سری قبل مشمولین سهام عدالت سازمان خصوصی سازی برنامه جدیدی برای ثبت نام سری جدید برای سهام ندارد و تمام سایت‌های با این عنوان غیر مجاز و غیر قانونی هستند.

    در این رابطه و با وجود ابهامات به وجود آمده در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: از آنجایی که برای پرداخت سود سهام عدالت باید منتظر برگزاری مجامع و همچنین مدت زمان توزیع آن توسط شرکت ها باشیم، پرداخت آن به نیمه دوم سال موکول شده است. بر این اساس، مشمولان برای دریافت این سود باید شماره حساب به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.

    وی در ادامه افزود: فرایند پرداخت سود توسط این سازمان در زمان تعیین شده اعلام می شود؛ ضمن اینکه جزییات آن به نحو مطلوبی اطلاع رسانی خواهد شد؛ این در حالی است که براساس قانون سود سهام عدالت سال 95 نه اختصاص به خزانه دارد و نه متعلق به دولت است و حق مشمولان محسوب می شود.

    مشاور سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: 28میلیون مشمول، صورت حساب سهام عدالت گرفتند و دو میلیون نفر قبض واریز کرده اند. این در حالی است که از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود 2 میلیون و 500 تا 600 هزار نفر متوفی هستند.

    به گفته سبحانی، براساس برنامه ها هم اکنون، به وراث متوفیان صورت حساب سهام عدالت ارائه نمی شود؛ اما قرار است در دوره زمانی که در آینده اعلام می شود پس از انجام انحصار وراثت به آنها صورت حساب ارائه شود.

    وی در انتها خاطر نشان کرد: مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریورماه سال جاری فرصت دارند صورت حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت کنند؛ بر این اساس، طی دو روز گذشته و همزمان با بازگشایی مجدد سامانه سهام عدالت حدود 400 هزار نفر صورت حساب خود را از سامانه دریافت کرده اند.

    برچسب ها