عصر خودرو

فائو گزارش داد؛

قیمت جهانی مواد غذایی کاهش یافت

عصر بازار- فائو در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: قیمت جهانی مواد غذایی در ماه گذشته میلادی، ۲.۸ درصد کاهش یافت.

قیمت جهانی مواد غذایی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: قیمت جهانی مواد غذایی در ماه گذشته میلادی یعنی مارس، با کاهش روبرو شد؛ این در حالی است که قیمت مواد غذایی در ماه فوریه سال جاری میلادی هم، به بیشترین رقم در دو سال اخیر رسیده بود. 

    همچنین علت اصلی کاهش بهای جهانی موادغذایی، به فراونی عرضه و انتظار بالای برداشت محصولات کشاورزی در تابستان برمی‌گردد.

    فائو در گزارش خود آورده که شاخص قیمت جهانی مواد غذایی در ماه مارس، 2.8 درصد به نسبت ماه قبل از آن کاهش یافت؛ این در حالی است که همچنان شاخص قیمت موادغذایی در ماه مارس به نسبت مشابه سال قبل، 13 درصد بیشتر است. 

    همچنین در ماه گذشته میلادی، قیمت سبد غذایی غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی و شکر، کاهش تقریبا 11 درصدی به نسبت ماه فوریه به خود گرفته است که کمترین روند نزولی از ماه (می) سال 2016 میلادی به بعد محسوب می شود.

    البته قیمت گوشت به دلیل تقاضای بالا گوشت گاو در آسیا در ماه مارس 7 دهم درصد افزایش نشان می دهد.

    بر پایه این گزارش، قیمت روغن های گیاهی از قبیل روغن پالم و سویا هم در ماه گذشته میلادی، حاکی از کاهش 6.2 درصدی دارد و فائو پیش بینی کرد که تولید غلات جهانی در سال جاری میلادی، در حدود 2.6 میلیارد تن باشد که این رقم، فقط 9 میلیون تن در مقایسه با رکورد برداشت سال 2016 میلادی کمتر است.

    برچسب ها