عصر خودرو

عضو هیئت مدیره ذوب‌آهن اصفهان و بورس‌کالا مطرح کرد:

توسعه توانمندی های بازار در گرو برگزاری نمایشگاه است

عصر بازار- منصور یزدی‌زاده عضو هیئت مدیره ذوب‌آهن اصفهان و بورس‌کالا در خصوص نمایشگاه بانک، بورس و بیمه بیان کرد: با توجه به جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد و توسعه اقتصادی کشور و شرایط فعلی آن در ایران در مقایسه با کشورهای مترقی در این زمینه، برگزاری اینگونه نمایشگاه ها میتواند از یک سو منجر به افزایش رقابت میان بانکها، بیمه و کارگزاران داخلی و الگوبرداری از همتایان خارجی حاضر در بورس شود و از سوی دیگر موجب آشنایی بیشتر مردم و تشویق ایشان برای تغییر رفتار در نحوه سرمایه گذاری سرمایه هایشان از خاموش به مولد شود.

توسعه توانمندی های بازار در گرو برگزاری نمایشگاه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، عضو هیئت مدیره ذوب‌آهن اصفهان در رابطه با ضرورت نمایشگاه فاینکس گفت: اصولا برگزاری نمایشگاه با هدف ارائه توانمندی ها و قابلیت های تولیدی، تجاری و خدماتی و همچنین ایجاد رقابت میان اینگونه بنگاه ها به منظور توسعه توانمندی ها است، که نمایشگاه فاینکس یا بورس، بانک و بیمه نیز از این هدف مستثنی نیست. در نتیجه با توسعه بازار سرمایه در کشور و گستره اینگونه خدمات و فعالیتها، برگزاری نمایشگاه با اهداف یاد شده ضروری است.

    وی ادامه داد: به طور معمول مخاطبین اینگونه نمایشگاه ها در درجه نخست متخصصین و نخبگان مرتبط با این صنعت هستند و در درجه دوم مردم و علاقه مندان آن، که بدیهی است باید متناسب با هریک از مخاطبین بسته های تبلیغی، رقابتی و ... تهیه و ارائه شود. ضمن اینکه همواره در دل اینگونه نمایشگاه ها، همایش ها و اتاق تبادل نظر و مشابه آن نیز برگزار شود که از اهمیت بالایی در زمینه پویایی بازار سرمایه برخوردار است.

    عضو هیئت مدیره بورس کالا با اشره به حضور سرمایه گذاران خارجی در نمایشگاه گفت: از آنجا که این نمایشگاه بصورت بین المللی برگزار می شود، شرکتها و سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه نیز شرکت میکنند. بنابراین محیط خوبی برای نمایش توانمدیهای داخلی از یکسو و تبادل دیدگاه، تجربیات و دانش مرتبط به بازار سرمایه از سوی دیگر است.

    یزدی زاده ادامه داد: متاسفانه در کشور ما قدری از اهداف برگزاری نمایشگاه به صورت عموم دور میشویم و نمایشگاه ها بیشتر جنبه تبلیغی از نوع بی فایده و هزینه بر پیدا میکنند و در نتیجه آن صرف میلیاردها تومان هزینه در ازای کمترین تاثیر فرهنگی، اقتصادی و ارزش افزوده ای میشود. این در حالی است که با توجه به جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد و توسعه اقتصادی کشور و شرایط فعلی آن در ایران در مقایسه با کشورهای مترقی در این زمینه، برگزاری اینگونه نمایشگاه ها میتواند از یک سو منجر به افزایش رقابت میان بانکها، بیمه و کارگزاران داخلی و الگوبرداری از همتایان خارجی حاضر در بورس شود و از سوی دیگر موجب آشنایی بیشتر مردم و تشویق ایشان برای تغییر رفتار در نحوه سرمایه گذاری سرمایه هایشان از خاموش به مولد شود.

    در همین راستا عضو هیئت مدیره ذوب‌آهن اصفهان افزود: جامعه ما از شکل سرمایه گذاری در دارایی ها در حال پوست اندازی است و به نوعی در دوره گذار به سر میبرد، شاهد این مدعا رشد بازار و شاخص بورس طی سالهای گذشته است. از این رو معرفی ابزارهای جدید و توسعه آنها از این طریق میتواند کمک قابل توجهی به توسعه بازارهای مالی و بورس شود.

    ‎یزدی زاده در آخر با اشاره به حضور ذوب آهن در فاینکس بیان کرد: ذوب آهن نیزبرنامه ریزی حضور موثردر این نمایشگاه را کرده است و با شزکت در نمایشگاه به دنبال رسیده به اهدافی اعم از معرفی توانمندی های شرکت، ارزش بازار و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در طرحها و برنامه های توسعه ای ذوب آهن است.

    برچسب ها