عصر خودرو

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (۴)

مدیرعامل شرکت کارل اند وایمن: به آینده همکاری‌ها خوشبین هستم

عصر بازار: در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران شرکت‌های متعددی از اروپا و آسیا حضور دارند، اما حضور آلمانی‌ها پررنگ‌تر از دیگران است. صنعتگران آلمانی پس از ۶ سال در نمایشگاه صنعت حاضر شده‌اند تا جدیدترین تولیدات و دستاوردهای صنعتی خود را به نمایش بگذارند.

مدیرعامل شرکت کارل اند وایمن: به آینده همکاری‌ها خوشبین هستم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶:۰۰

    شرکت کارل اند وایمن که در حوزه تولید انواع ماشین‌آلات و ابزارها فعالیت می‌کند، یکی از این شرکتهاست. هانس رالف وایمن مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار عصر بازار به تشریح دیدگاه‌های خود درباره نمایشگاه صنعت تهران پرداخت. او گفت: نخستین و مهمترین ویژگی این نمایشگاه، فرصتی است که برای صنعتگران فراهم می‌کند. این نمایشگاه محل مناسبی برای ارائه تولیدات مختلف صنعتی و ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است.
    مدیرعامل شرکت کارل اند وایمن افزود: ایران یکی از مشتریان قدیمی و خوب ماست و ما سالهاست محصولات‌مان را به این کشور می‌فروشیم. من بارها به بازار تهران رفته‌ام و شرکت ما مشتریانی در آنجا دارد. در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا، تولیدکنندگان چینی و تایوانی بخشی از بازار ما را به دست گرفتند.
    هانس رولف وایمن در ادامه با اشاره به بهبود شرایط در آینده بیان کرد: شرکت کارل اند وایمن برای آینده یعنی زمانی که تحریم‌ها برداشته می‌شوند، برنامه دارد. ما معتقدیم که شرایط برای حضور در بازار ایران بهتر خواهد شد. ایران کشور بزرگی است و توانایی‌های بالقوه زیادی همچون جوانان تحصیلکرده و خلاق دارد.
    او در پاسخ به این پرسش که "تصور می‌کنید تحریم‌ها چه زمانی برداشته می‌شوند"، گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی، فرآیند رفع کامل تحریم‌ها چندین سال طول می‌کشد اما من فکر می‌کنم این اتفاق خیلی زودتر و البته گام به گام رخ خواهد داد. به همین دلیل به آینده خوشبین هستم.
    این صنعتگر آلمانی درباره احتمال حضور سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت ایران نیز گفت: در این باره نمی‌توانم اظهارنظر کنم. بیشتر شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، برای عرضه و فروش محصولات خود آمده‌اند. در حال حاضر آنها منتظر رفع کامل تحریم‌ها هستند تا حضور پررنگ‌تری در بازار ایران داشته باشند. با این حال، پس از برداشته شدن تحریم‌ها، احتمال سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران وجود دارد.