عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی خبر داد:

ازسرگیری عرضه سوخت هوایی در بورس کالا

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به برنامه عرضه فرآورده های نفتی دو پالایشگاه در روز شنبه گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید جهت انجام معاملات و تامین وجه شرکت های توزیع نیروی برق از طریق بورس انرژی طی فروردین ماه امسال به حساب این شرکت ها واریز شده است.

ازسرگیری عرضه سوخت هوایی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سیدعلی حسینی  از برنامه عرضه فرآورده های نفتی دو پالایشگاه در روز شنبه 19 فروردین ماه 96 خبر داد و گفت: در جلسه معاملاتی فردا کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تبریز، حلال 402 و آیزوریسایکل پالایش نفت تهران و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی عرضه خواهند شد.

    حسینی به از سرگیری عرضه‌های سوخت هوایی شرکت ملی پخش در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی در روز شنبه هفته پیش‌رو اشاره کرد و افزود: حجم عرضه این فرآورده 500 تن و به مقصد ارمنستان از انبار نفت اراک است.

    وی همچنین به تخصیص منابع مالی به شرکت های توزیع نیروی برق به منظور انجام معامله در فروردین ماه 96 خبر داد و گفت: 30 میلیارد تومان منابع مالی جدید جهت انجام معاملات و تامین وجه شرکت های توزیع نیروی برق از طریق بورس انرژی طی فروردین ماه امسال به حساب این شرکت ها واریز شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تخصیص منابع مالی مجدد برای انجام معاملات و تامین وجه شرکت های توزیع نیروی برق همچنان ادامه خواهد یافت.

    طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در بازار برق بورس انرژی نمادهای کم‌باری، میان‌باری و بارپایه به ترتیب با متوسط قیمت‌‌های 310.000، 329.000 و 328.997 ریال بر مگاوات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    همچنین در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 15.2.96 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه  20.1.96، 21.1.96 و 22.1.96 در پایان جلسه معاملاتی دیروزمتوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز گردید. 

    همچنین در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد سنندج 961تعداد 18  قرارداد با ارزشی بالغ بر 74 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع در جریان معاملات روز چهارشنبه 16 فروردین ماه 96، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 5975 قرارداد معادل 73,480 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 23 میلیارد و 451 میلیون ریال بود.

    بر اساس این گزارش در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز کالاهای گاز بوتان، گاز پروپان، گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام، میعانات گازی پالایش گاز ایلام، برش سنگین پتروشیمی شازند و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز و گاز مایع پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل عرضه شدند که کل معاملات صورت‌گرفته معادل 13.113 تن و به ارزش بیش از 167 میلیارد و 335 میلیون ریال است.

    از نکات مهم معاملات آخرین روز معاملاتی هفته گذشته  می‌توان به معامله 3000 متر مکعب حلال 402 پالایش نفت تبریز و رقابت خریداران این محصول در رینگ بین‌الملل اشاره کرد.

    از دیگر نکات بازار فیزیکی این روز نیز می‌توان به معامله بیش از 7.500 تن میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی اشاره کرد.

    برچسب ها