عصر خودرو

پله پله تا بازگشت قیمت گاز به سال ۹۴

عصر بازار- شرکت ملی گاز اعلام کرده است گازبهای سال ۹۶ مطابق با گاز بهای سال ۹۴ محاسبه خواهد شد.

پله پله تا بازگشت قیمت گاز به سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در سال گذشته هیات دولت با ابلاغ مصوبه‌ای به وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران تغییرات جدید در قیمت گذاری فروش گاز به مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه قرار بود  قیمت گاز طبیعی برای مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در طول هشت ماهه نخست سال (فروردین تا پایان آبان ماه) به ازای هر مترمکعب 150 تومان محاسبه شود. به عبارت دیگر نظام پلکانی ملغی شده و هزینۀ گاز برای تمام مشترکان با قیمت ثابت 150 تومان بر مترمکعب محاسبه می‌شود.

    چندی بعد حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در یک نشست خبری اعلام کرد حذف نظام پلکانی فروش گاز به مشترکان خانگی برای هشت ماهه نخست سال با مصوبه هیات دولت انجام شده است. با اجرای این طرح بار مالی قبوض گاز به میزان قابل توجهی افزایش نیافت. بر اساس برآوردهای انجام گرفته بار مالی قبوض گاز مشترکان پله اول و دوم ماهانه حدود دو هزار تومان و گاز مشترکان پله سوم و چهارم حدود سه هزار تومان افزایش یافته است.

    وی در همان زمان تاکید کرد تاکنون پیشنهادی برای افزایش قیمت گاز برای سال 96 ارائه نشده است. خبری که شرکت ملی گاز ایران اخیرا صحه بر آن گذاشت و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قرار است تعرفه مصارف بخش خانگی مطابق تعرفه‌های ابلاغی سال 1394 و به صورت زمانبندی 7 ماه برای ماه‌های گرم (از 16 فروردین  الی 15 آبان) و پنج ماه  سرد سال (از 16آبان الی 15 فروردین) به صورت پلکانی و اقلیم های تعریف شده محاسبه شود.

    بر این اساس هزینه تعرفه گازبهاء بخش خانگی در سال 1396 تا زمان ابلاغ مصوبه جدید هیچگونه افزایشی نسبت به سال 1394 نداشته و هرگونه اخبار منتشره در این خصوص نیز تکذیب می گردد.

    برچسب ها