عصر خودرو

در جریان معاملات امروز رخ داد؛

جابه جایی ۳۱۰ میلیون سهم به ارزش ۵۰ میلیارد تومان

عصر بازار- در معاملات روز جاری سهامداران بیش از ۳۱۰میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش ۴۹۸ میلیارد ریال در ۲۱ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

جابه جایی ۳۱۰ میلیون سهم به ارزش ۵۰ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس پس از چند روز افت پی در پی سرانجام با رشدی 69 واحدی مواجه شد.

     در معاملات روز جاری سهامداران بیش از 310میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش 498 میلیارد ریال در 21 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    گفتنی است در این روز اکثر شاخص های بورسی رشد کردند و تنها شاخص بازار دوم با افتی 40 واحدی رو به رو شد. به این ترتیب شاخص کل 69 واحد بالا رفت و به عدد 61 هزار و 233 رسید. شاخص بازار اول هم 83 واحد رشد کرد.

    نمادهای پالایش نفت بندرعباس، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه، بانک صادرات، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که سرمایه گذاری امید بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ثبت کرد.

    همچنین در این روز گروه های خودرو، فراورده های نفتی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قند شیرین خراسان، دوده صنعتی پارس، گروه صنعتی ملی، تولیدی مهرام، باما، سایپا آذین و پشم شیشه ایران بود.

    در مقابل نمادهای سیمان دورود، سرمایه گذاری نیرو، قند لرستان، قند مرودشت، شکر شاهرود، سرمایه گذاری صنعت و معدن و رینگ سازی مشهد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    طولانی ترین صف های خرید هم متعلق به نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، صنایع خاک چینی ایران، قند اصفهان، صنایع شیمیایی سینا، قند قزوین، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و نساجی بروجرد بود.

    این در حالی بود که فولاد خراسان، حق تقدم ماشین سازی اراک، سیمان قائن، گرانیت بهسرام، چادرملو ، سیمان اصفهان و گل گهر با سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

    در پایان معاملات امروز حق تقدم سرمایه گذاری ملی ایران با معامله 37 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و چادرملو با معامله 51 میلیون سهم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها