عصر خودرو

تبعات حمله موشکی آمریکا به سوریه؛

شاخص بورس آسیا و آمریکا کاهش یافت/طلا بیشترین رقم در ۵ ماه را دید

عصر بازار- حملات هوایی آمریکا شاخص بورس این کشور و آسیا را با روند نزولی روبرو کرد؛ اما قیمت طلا به بیشترین رقم در ۵ ماه اخیر رسید.

شاخص بورس آسیا و آمریکا کاهش یافت/طلا بیشترین رقم در ۵ ماه را دید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حملات هوایی آمریکا به یک پایگاه هوایی در روسیه، علاوه بر کاهش قیمت جهانی نفت، شاخص بورس کشورهای آسیایی و بورس خود ایالات متحده آمریکا را هم به همراه داشت.

    در همین حال با انتشار اخبار حمله آمریکا به سوریه، در بازار معاملات آتی بورس وال استریت ایالات متحده، شاخص (داو جونز) با 44 واحد کاهش، بورس (S&P 500) هم با 5 واحد روند نزولی و شاخص (مزدک) هم 12 واحد تنزل روبرو شد.

    همچنین شاخص بورس کشورهای آسیایی هم از گزند حملات آمریکا به سوریه در امان نماند و روند کاهشی را تجربه کرد.

    بر همین اساس، شاخص بورس (نیکی) ژاپن میانگین کمترین میزان خود در 4 ماه اخیر را با رسیدن به 18,517.43 واحد تجربه کرد، (کاسپی) کره جنوبی هم با 5 دهم درصد معادل 1.2 درصد روند نزولی به 2,151.73 واحد رسید و شاخص بورس  (ASX 200) استرالیا با 11 دهم درصد معادل  6.215 واحد کاهش به 18,664.63 واحد رسید؛ ضمن اینکه شاخص (هنگ سنگ) هنگ کنگ هم 62 دهم درصد روند نزولی را تجربه کرد.

    اما در چین دو شاخص بورس (شانگهای)  و (شنزن) هر کدام با 22 دهم درصد و 43 دهم درصد روند صعودی روبرو شدند.

    البته قیمت منطقه ای طلا هم با 1.5 درصد رشد به یکهزار و 264 دلار و 40 سنت در هر اونس رسید که بیشترین رقم در 5 ماه اخیر محسوب می شود.

    برچسب ها