عصر خودرو

بهترین عملکرد هفتگی در اختیار بازارهای اول و SME فرابورس ایران

عصر بازار- فرابورس ایران هفته گذشته را که تنها سه روز معاملاتی داشت با دادوستد ۶۲۹ میلیون ورقه بهادار در ۸۳ هزار دفعه به ارزش ۲ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال پشت سر گذاشت.

بهترین عملکرد هفتگی در اختیار بازارهای اول و SME فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در هفته منتهی به 18 فروردین ماه شاخص کل نیز روند رو به رشد خود را ادامه داد و با ثبت 2 واحد رشد در ارتفاع 889 واحدی ایستاد؛ به این ترتیب آیفکس با رشد هفته قبل، بازدهی خود از ابتدای سال را به نزدیکی 2 درصد رساند.

    نگاهی به معاملات انجام شده در بازارهای فرابورس حاکی از آن است بازار اول و SME بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر بازارها تجربه کردند به طوری که به ترتیب در این دو بازار حجم معاملات 24 و 32 درصد و ارزش آن با افزایش 28 و 208 درصدی روبه رو شدند. تعداد دفعات جابه جایی سهام در این دو بازار نیز برخلاف سایر بازارها افزایش یافت.

    در بازارهای اول، دوم و پایه به ترتیب 146، 105 و 373 میلیون سهم به ارزش 318، 481 و 384 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت. در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز معامله‌گران شاهد دادوستد 200 هزار سهم به ارزش 3 میلیارد و 700 میلیون ریال بودند.

    در همین حال بازار ابزارهای نوین مالی نیز هفته قبل را با جابه جایی 5 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 9 میلیارد ریال پشت سر گذاشت. در این بازار ارزش معاملات اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب به 884، 58 و 67 میلیارد ریال رسید.

    از سوی دیگر ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط به یک‌هزار و 136 میلیارد ریال رسید که گروه پیمانکاری صنعتی با 14 درصد از این رقم در رده نخست صنایع فرابورسی با بالاترین ارزش معاملات ایستاد. گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی‌ها نیز به ترتیب با 134 و 115 میلیارد ریال سهم 12 و 10 درصدی را ارزش معاملات بازار سهام در اختیار گرفتند و رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

    چهارشنبه شانزدهم فرودین ماه ارزش بازار فرابورس ایران به رقم یک هزار و 58 هزار میلیارد ریال رسید که به این ترتیب بازار دوم با 44 درصد از این رقم بیشترین سهم از ارزش کل بازار در اختیار گرفت. پس از بازار پایه با 26 درصد و اوراق بدهی با 19 درصد در رده‌های بعدی ایستادند.

    برچسب ها