عصر خودرو

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

۱۳۰۰ میلیارد تومان از مودیان مالیاتی کشور در سال گذشته مسترد شد

عصر بازار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سال۹۵، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مودیان مالیاتی کشور مسترد شد که این میزان در مقایسه سال قبل افزایش داشته است.

۱۳۰۰ میلیارد تومان از مودیان مالیاتی کشور در سال گذشته مسترد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، کامل تقوی نژاد پیش ازظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل امور مالیاتی و دارایی استان سمنان که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور به و به دست وزیر اقتصاد و دارایی به بهره برداری رسید، با اشاره به عملکرد سازمان مالیاتی کشور در یکسال گذشته، توضیح داد: در سال گذشته، 300 هزار مودی جدید در کشور شناسایی شدند که از آنها بیش از یک هزار و 300میلیارد تومان مالیات استرداد شد که این امر خوشبختانه توانست تا حد زیادی از مطالبات مالیاتی کشور را جبران کند.

    وی افزود: یکی دیگر از دستاورد های امور مالیاتی در سال گذشته اجرای طرح مقابله با فرار از مالیاتی بود که خوشبختانه با حضور همه جانبه مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین ادارات کل امور مالیاتی سطح استان های 31گانه کشور به خوبی در دست اجرا است.

    معاون وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای طرح جامع مالیاتی با انجام اصلاحات در سیستم مالیات کشور را دومین دستاورد سازمان مالیاتی در سال95 دانست و ابراز داشت: اجرای طرح جامع مالیاتی پس از طرح در چند دولت در نهایت با اهتمام دولت یازدهم در حالی انجام شد که در نخستین مرحله همه اطلاعات مربوط به فعالان اقتصادی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و مالیات آنان براساس خوداظهاری اشخاص اخذ می شود همچنین در مرحله دوم استرداد وجوه مالیاتی است که خوشبختانه در سال جاری توانستیم در این زمینه عملکرد نسبتا خوبی را داشته باشیم اما همچنان درباره مالیات در کشور باید کارهای بسیاری انجام داد.

    تقوی نژاد دیگر دستاورد سازمان مالیاتی کشور را در مقوله درآمد های نفتی دانست و ابراز داشت: در طول سال 95 باید گفت بدهی های مالیاتی هفت هزار و 500 بنگاه متوسط، بزرگ و کوچک اقتصادی به صورت پلکانی محاسبه و علاوه بر اینکه این واحدها از تسهیلات بانکی استفاده کردند، مالیات آنها نیز دریافت شد که این امر توانست کمک شایانی به واحدهای تولیدی کند.

    ساختمان امور مالیاتی استان سمنان در چهار طبقه با مساحت هفت هزار و 830 متر مربع و با اعتبار 24میلیارد تومان پیش از ظهر امروز به بهره برداری رسید.

    رئیس جمهور همچنین در راس هیئتی متشکل از وزرا و معاونان کابینه عصر امروز و در پایان سفر یکروزه به استان سمنان، این دیار را ترک خواهد کرد.

    برچسب ها