عصر خودرو

روحانی در آیین افتتاح ساختمان امور مالیاتی سمنان:

صادرات سال ۹۴ در ۶۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است

عصر بازار- رئیس‌جمهوری با بیان اینکه صادرات سال ۹۴ در ۶۳ سال گذشته بی‌سابقه، گفت: اتکای کشور در بودجه جاری به نفت است و مخارج جاری کشور از راه‌های غیر از نفت باید تأمین شود.

صادرات سال ۹۴ در ۶۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسن روحانی دقایقی پیش در آیین افتتاح ساختمان اداره کل امور مالیاتی استان سمنان از طریق شبکه ویدئوکنفرانس در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار داشت: متأسفانه هنوز اتکای کشور در بودجه جاری به نفت است و مخارج جاری کشور از راه‌های غیر از نفت باید تأمین شود.

    وی تصریح کرد: دوری از نفت به‌عنوان منبع اصلی درآمد کشور یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

    رئیس‌جمهوری بیان کرد: امروز باید بتوان از طرق دیگر غیر از فروش نفت، مخارج جاری کشور را تأمین کرد و یکی از این راه‌ها، توجه به درآمدهای مالیاتی است.

    روحانی با بیان اینکه در دریافت مالیات نباید به مردم فشاری وارد شود، گفت: بسیار خوشحالیم از اینکه می‌بینیم در استان سمنان حرکت‌های بسیار خوبی آغاز شده است و اجرای طرح جامع مالیاتی یکی از این برنامه‌های مهم است.

    وی تصریح کرد: همه باید برای تحول در استان سمنان تلاش کنند و امروز نه‌تنها در استان سمنان بلکه در همه استان‌های کشور استثنایی وجود ندارد و تلاش‌های خوبی در دست انجام است.

    رئیس‌جمهوری اضافه کرد: آنچه کشور نیاز داشته، را در بسیاری از بخش‌ها توانسته‌ایم تأمین کنیم و کشور نفت را نفروخته است تا این نیازمندی‌ها را تأمین کند.

    روحانی بیان کرد: وقتی ما نفت را می‌فروشیم و کالاهای موردنیاز را وارد می‌کنیم و این کالای ساخته شده، کالای واسطه، تجهیزات و هر چه می‌خواهد باشد و باید از این مسیر دور شد.

    وی تصریح کرد: وقتی بدون نفت وارد می‌کنیم؛ یعنی مقدار صادرات غیرنفتی ما در حدی است که می‌تواند تکاپوی واردات را داشته باشد و خوب است.

    رئیس‌جمهوری افزود: در 63 سال گذشته، سال 1394 نخستین سالی بوده که صادرات بر واردات پیشی گرفته است و سال 95 دومین سالی بود که صادرات بر واردات پیشی گرفت.

    روحانی بیان داشت: این امر یعنی اقتصاد مقاومتی محقق شده است و روی پای خودمان ایستاده‌ایم و متکی به نفت نیستیم و امیدواریم امسال هم همین باشد.

    وی تصریح کرد: آمار امسال هم به‌عنوان سال سوم باید چنین باشد؛ استعداد لازم وجود دارد و باید تلاش کرد.

    برچسب ها