عصر خودرو

هیچ قانونی تغییر نمی کند:

نهاد قانون گذار هنگ کنگ در تصمیمات خود جدی است

عصر بازار- نهاد قانون گذار این کشور سابق بر این تأکید کرده بود که برای جهانی شدن بورس هنگ کنگ این قانون را اجرایی خواهد کرد اما هم اکنون معتقد است، تغییر قوانین بورس هنگ کنگ موجب خواهد شد تا دید سرمایه گذاران نسبت به بدنه قانون گذاری بورس هنگ کنگ تغییر کند و این نهاد را ضعیف بشمارند.

نهاد قانون گذار هنگ کنگ در تصمیمات خود جدی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه(سنا)، بورس هنگ کنگ که پس از تجربه تلخ از دست دادن عرضه اولیه علی بابا، به فکر تغییر قانون دوئال(Dual) افتاده بود امروز اعلام کرد که از این پس دوباره به حالت قبلی باز می گردد و قانون دوئال دیگر در این بازار کاربرد ندارد.

    بورس هنگ کنگ اعلام کرده است که اجازه پذیرش به شرکت هایی که ساختار سهامداری ممتاز داشته باشند را نخواهد داد.

    بر اساس این گزارش، بر طبق این قوانین بورس هنگ کنگ، شرکتی که سهام خود را به صورت عرضه اولیه وارد بازار سهام می کند حق رأی مدیرعامل و اعضای کلیدی شرکت در تصمیمات مهم مانند قبل نخواهد بود و شرکت دیگر از حق رأی حداکثری برخوردار نیست(قانون dual).

    اما پس از از دست دادن سهام علی بابا، این قانون را پذیرفت و به شرکت ها این امکان را داد که از حق رأی ممتاز برخوردار شوند.

    بورس هنگ کنگ که عرضه اولیه 25 میلیارد دلاری علی بابا را به دلیل قانونی ندانستن قانون دوئال از دست داده بود تصمیم گرفت بازاری جدید تاسیس کند تا شرکت هایی که خواهان استفاده از قانون دوئال هستند از طریق این بازار به بورس هنگ کنگ وارد شوند.

    اما نهاد قانون گذار این بازار در هفته گذشته اعلام کرد که ایجاد چنین بازاری در موقعیت حساس کنونی مفید نیست.

    این در حالی است که، نهاد قانون گذار این کشور سابق بر این تأکید کرده بود که برای جهانی شدن بورس هنگ کنگ این قانون را اجرایی خواهد کرد اما هم اکنون معتقد است، تغییر قوانین بورس هنگ کنگ موجب خواهد شد تا دید سرمایه گذاران نسبت به بدنه قانون گذاری بورس هنگ کنگ تغییر کند و این نهاد را ضعیف بشمارند.

    هم اکنون گوگل و فیس بوک نیز از ساختار دوئال که در بازارهای جهانی استفاده می کند و تصمیمات مهم شرکت توسط دو جبهه متفاوت اخذ می شود.

    دسته اول، مدیران کلیدی و مدیرعامل شرکت و دسته دوم سهامداران شرکت هستند که تصمیمات مهم را اخذ می کنند در حالی که، رأی هیأت مدیره و مدیرعامل در این میان رأی ممتاز محسوب می شود.

    در سال گذشته نیز، منچستر یونایتد بر اساس این مشکل سهام خود را در بورس هنگ کنگ عرصه نکرد و عرضه اولیه را در بورس نزدک به سرانجام رساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها