عصر خودرو

۵۴،۵ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه شد

عصر بازار- وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: در سه سال گذشته ۵۴.۵ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه شده است .

۵۴،۵ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا ، محمدرضا نعمت زاده عصر چهارشنبه در آئین بهره برداری از سه طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان دزفول افزود: حمایت از بخش خصوصی هدف دولت است و آنچه سیاست دولت و مورد تاکید ریاست جمهوری است حمایت از بخش خصوصی است .
    وی گفت: در راستای استفاده حداکثری از امکانات در راستای تولید کشور و نیروی انسانی تلاش می کنیم تا آنجا که امکان دارد زنجیره انسانی را تکمیل کنیم بطوری که با تلاش صورت گرفته موفق شدیم در سه سال اخیر 54.5 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه کنیم .
    نعمت زاده خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 16.5 میلیون تن به ظرفیت کنسانتره و 13 میلیون تن گندله اضافه شده و در یک ماه اخیر نیز تلاش می شود حداقل پنج میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید گندله در کشور اضافه شود.
    وی با اشاره به عملکرد خوب تولید کنسانتره و صادرات آن از کشور اضافه کرد: 9 میلیون تن در زمینه آهن اسفنجی و 7.5 میلیون تن در شمش ،8.5 میلیون تن به نورد اضافه شده و در سایر رشته ها نیز پیشرفت های زیادی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم از سال آینده صادر کننده مواد خام نباشیم.
    وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت:در سال گذشته جزو صادرکنندگان نسبتا خوب فولاد در منطقه بودیم که امیدواریم این روند افزایشی تداوم یابد.
    نعمت زاده اضافه کرد:در سه سال گذشته سالانه حدود 700 هزار تن میلگرد وارد کشور شد که پارسال این میزان به 69 هزار تن میلگرد اختصاصی صنعتی کاهش یافت و میزان صادرات میلگرد کشور نیز در سال گذشته به حدود 400 هزار تن رسید.
    وی از معاون اول رئیس جمهوری جهت توجه و حضور در این آئین تقدیر کرد و گفت:ظرفیت خوزستان در بخش صنعت،کشاورزی و گردشگری بسیار بالاست و باید از این ظرفیت ها بیشتر استفاده شود.
    نعمت زاده در خاتمه از تلاش برادران جابریان محمود در راه اندازی فاز نخست کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول تقدیر کرد.
    رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد روهینا جنوب نیز در این آئین ضمن تقدیر از مسئولان کشوری و محلی گفت:حدود 40 سال است که خانواده جابریان در زمینه فولاد فعال است و با وجود اینکه توانستیم 33 درصد فولاد خوزستان را خریداری کنیم به دلایلی بعد از 3 سال سرمایه خود را پس گرفتیم و در دزفول کارخانه فولاد راه اندازی کردیم .
    محمد جابریان محمود افزود:فاز نخست این کارخانه با 450 هزار تن تولید اسمی سالانه امروز افتتاح شد و باعث افتخار است که بگوییم نخستین تولیدات مانیز به علت مرغوبیت صادر شد .
    وی افزود :برای راه اندازی این کارخانه ارز و ریال شخصی استفاده شد و مرحله دوم این کارخانه نیز با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد که تلاش می شود تا پایان سال به مرحله بهره برداری برسد که در حال حاضر ماشین آلات آن خریداری و نصب شده است .
    جابریان محمود گفت:نمونه این کارخانه فولاد در خاورمیانه وجود ندارد و تنها یک نمونه در آمریکا از این کارخانه وجود دارد که مدت 2ساعت و هفت دقیقه طول می کشد تا محصول ذوب و محصول به دست آید .
    وی از وزیر صنعت ،معدن و تجارت خواست به بخش خصوصی میدان داده شود تا وارد عمل شوند زیرا با تسهلات 30 درصدی بانک ها نمی توان کار اقتصادی کرد درحالی که تولیدات کارخانه بین 10 تا 15 درصد سودآوری دارد .
    وی گفت:بعد از فاز دوم مرحله ذوب و احیا این کارخانه راه اندازی خواهد شد.
    در این آئین فاز نخست کارخانه فولاد روهینا جنوب،طرح توسعه قارچ و کارخانه روغن کشی در دزفول افتتاح شد

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو