عصر خودرو

جهانگیری:

دولت تولید همراه با اشتغالزایی بالا را هدف گذاری کرده است

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهوری گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، تولید همراه با اشتغالزایی بالا از سوی دولت هدف گذاری شده که برای تحقق آن، تمام ارگانها از جمله مجلس، قوه قضائیه، دانشگاهیان و علما باید پای کار باشند.

دولت تولید همراه با اشتغالزایی بالا را هدف گذاری کرده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در اهواز با اشاره به معضل بیکاری در کشور به عنوان یک چالش اظهار کرد: در سال 84 تعداد شاغلان کشور 22 میلیون و 600 هزار نفر بودند که در سال 92 طبق آمار رسمی کشور این تعداد تغییری نکرده اند.
    وی با بیان اینکه می توان گفت خالص شغل ایجاد شده صفر بوده است، افزود: در 2 سال گذشته هر سال، یک میلیون و 200 هزار نفر به افراد جویای شغل کشور اضافه شده اند.
    جهانگیری ادامه داد: برای حل مسئله بیکاری و اشتغالزایی باید همه بسیج شویم و الزامات این کار را قبول داشته باشیم. هر چند مقام معظم رهبری چند مورد از این الزامات را در سخنرانی نوروز امسال بیان فرمودند.
    معاون اول رئیس جمهوری افزود: تامین امنیت سرمایه گذاری، یکی از اصول مهم اقتصادی در هر کشوری محسوب می شود که باید با تقویت بخش خصوصی هدف اشتغالزایی پایدار و تثبیت شده را محقق کنیم.
    معاون اول رییس جمهوری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در سال جاری به عنوان اتفاقی مهم و سرنوشت ساز توضیح داد: حضور مردم در این انتخابات بسیار تعیین کننده است چرا که دنیا امروزه دچار تغییرات ویژه‌ای شده است.
    معاون اول رئیس جمهوری افزود: اتفاقاتی که در کشور آمریکا رخ داد و حرف هایی که امروز در سطح جهان زده می‌شود، نشان دهنده توطئه‌هایی در منطقه است.
    وی گفت: در کشورهایی مانند عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، مسایلی وجود دارد که به ما هشدار می دهد از نظام و کشور با تدبیر و عقلانیت حفاظت کنیم.
    جهانگیری افزود: اتفاقاتی که در گروه‌های تروریستی و تکفیری رخ داد، هدف اصلی اش ناامن کردن ایران بود که با تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و توجه مقام معظم رهبری، امروز ایران کانون امنیت منطقه است.

    *** نباید مردم را نسبت به آینده کشور بدبین کرد
    وی با بیان اینکه مردم ایران پاسخ توطئه‌های بسیاری را با حضور خود در صحنه‌های مختلف می‌دهند، اظهار کرد: انتخابات آینده از نظر حساسیت‌های بین المللی، منطقه ای و نگاه ها به سمت ایران خیلی حساس است برای همین جریان‌های سیاسی و مسئولان ملی نباید مردم را نسبت به آینده کشور بدبین کنند.
    معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران، کشور بزرگی است تصریح کرد: برخی چون خود کوچک هستند، قصد دارند ایران را نیز کوچک نشان دهند و بگویند ایران عقب مانده است اما ایران، کشوری با فرصتهای بسیار است که نیروی انسانی آن جوان و تحصیل کرده است.
    وی تدبیر و درایت مدیریت حاکم بر کشور را یکی از نقاط قوت دانست و ادامه داد: در زمینه مسائل اقتصادی، قطعا مشکلاتی وجود دارد به طوریکه تمام کشورهای دنیا با آن رو به رو هستند.
    جهانگیری بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اعلام شد 6 هزار واحد صنعتی را احیا و راه اندازی کنیم اما در پایان سال بیش از 22 هزار واحد صنعتی از تسهیلات پرداختی استفاده کردند و اشتغالزایی خود را افزایش دادند.
    وی با بیان اینکه یکی از هدفگذاری‌های سال گذشته افزایش 20 درصدی صادرات غیر نفتی بود، توضیح داد: توانستیم این رقم را تا 33.8 از نظر کمی افزایش دادیم .
    جهانگیری گفت: همچنین همه طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی که شامل پنج هزار و 400 طرح بودند، تکمیل شدند.
    معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: کمک کردن به مردم فقط پرداخت پول مستقیم نیست و یکی از روش‌های شرافتمندانه کمک به مردم افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان است.
    وی ادامه داد: میزان برداشت از پارس جنوبی در سال 84 با قطر برابر بود اما در سال 92 آنها 2 برابر ما برداشت داشتند اما در سال گذشته از نظر برداشت به قطر رسیدیم و سال آینده از قطر هم بالاتر می‌رویم.
    وی گفت: همچنین در سال جاری 280 هزار بشکه نفت از غرب کارون برداشت شد.
    جهانگیری ادامه داد: در گازرسانی به روستاها بدون اینکه هزینه ای به شرکت گاز پرداخت شود اتفاقات خوبی رخ داد و مدیران از محل صرفه جویی های مصرف چند هزار روستا را گازرسانی کردند.

    ***خوزستان کانون توسعه ایران
    وی در ادامه بیان کرد: استان خوزستان برای همه دولت‌ها و ملت ایران از جهات مختلف مهم است و از نظر سابقه تاریخی افتخاری برای کشور محسوب می‌شود و مردم خوزستان در دوران مختلف نظام جمهوری اسلامی به کشور خدمت کرده اند و رشادت های مثال زدنی را در آن دوران رقم زدند.
    جهانگیری خوزستان را قلب ایران خواند و تاکید کرد: باید به صورت جدی از آن حفاظت کرد چراکه این استان کانون اصلی توسعه ایران در زمینه‌هایی مانند توسعه کشاورزی، صنعت آب، پتروشیمی، نفت و بنادر است.
    جهانگیری بیان کرد: خوزستان کارکردی ملی دارد به همین دلیل باید به مسائل آن در سطح ملی توجه شود و به مشکلات آن نیز در همین سطح رسیدگی کرد.
    وی در ارتباط با مسائل و مشکلات خوزستان گفت: خوزستان کانون مهم توسعه ایران است و همه فرصت های توسعه یکجا در این استان وجود دارد و مهم این هست که به عنوان مدیران استانی و ملی این توسعه را مدیریت کنیم تا تبعات توسعه، استان خوزستان را اذیت نکند چراکه توسعه همواره پیامدهایی را با خود به دنبال دارد.
    معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: استان خوزستان سال گذشته با پدیده ریزگردها رو به رو شد برای مردم صبور این استان باید هرچه همت داریم به کار بگیریم تا مشکلاتشان حل شود.
    وی ادامه داد: در مصوبه اخیر هیات دولت، 95 هزار میلیارد ریال برای آب و فاضلاب و یک هزار و 500 میلیارد تومان برای برق به خوزستان اختصاص داده شده است و برای آبرسانی به روستاها در بند پنج، وزارت نیرو مکلف شده تا از ردیف مربوطه 150 میلیارد تومان به خوزستان اختصاص دهد.
    جهانگیری توضیح داد: احیای کارون یکی از برنامه های مهم در برنامه توسعه ششم است و برای همین کارخانه ها نباید فاضلاب خود را به این رودخانه بریزند و فاضلاب شهری هم باید سازماندهی شوند.
    وی با اشاره به مساله ریزگردها بیان کرد: مجموعه تصمیماتی در این باره برنامه ریزی کردیم و از نظر ما قابل پذیرش نیست که منشأ داخلی این ریزگردها همچنان بدون مقابله باقی بماند.
    معاون اول رییس جمهوری ظهر چهارشنبه به منظور افتتاح چند طرح وارد اهواز شد که در این سفر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و یکی از معاونان سازمان حفاظت محیط زیست، جهانگیری را در این سفر همراهی می کنند.
    افتتاح کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شمال خوزستان، کارخانه روغن کشی فربست دزفول با ظرفیت تولید روزانه 300 تن روغن خوراکی و کارخانه بسته بندی قارچ از جمله طرح هایی هستند که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول به بهره برداری رسیدند.
    جهانگیری قرار است فردا (پنجشنبه) از کانون های ریزگرد بازدیدی داشته باشد.

    برچسب ها