عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری شرکت OVL هند در بلاک گازی ایران

عصر بازار- بازوی خارجی بزرگترین شرکت اکتشاف نفت و گاز هند در نظر دارد بیش از ۳ میلیارد دلار در بلاک گاز طبیعی فرزاد B ایران هزینه کند.

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری شرکت OVL هند در بلاک گازی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، شرکت ONGC Videsh ماه گذشته به دولت ایران طرح بازبینی شده‌ای برای این بلاک ارائه کرد که این شرکت قادر خواهد بود ظرف مدت 5 سال توسعه دهد.

    ان کی ورما، مدیرکل این شرکت در بمبئی به خبرنگاران گفت: این شرکت اکنون منتظر نظر تهران است.

    دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند سال گذشته در سفری که به ایران داشت، اظهار کرده بود هند به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی در ایران به ارزش حداکثر 20 میلیارد دلار است. این کشور آسیای جنوبی علاوه بر اکتشاف نفت و گاز، برای حضور در پروژه‌های کارخانه‌های پتروشیمی، تسهیلات فرآوری گاز و توسعه بندر شامل هاب صنعتی چابهار علاقمند است.

    ایران از سال گذشته که تحریم‌های بین‌المللی علیه اقتصاد این کشور رفع شدند، در صدد جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای احیای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برآمده است. به گفته مدیرکل شرکت ONGC Videsh، تولید در فرزاد B می تواند به یک میلیارد تا 1.6 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی در روز بالغ شود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام شرکت نفت و گاز طبیعی که سال گذشته 34 درصد افزایش یافت، در معاملات روز گذشته پس از انتشار این خبر 0.4 درصد صعود کرد.

    بلاک گازی فرزاد B در سال 2008 از سوی کنسرسیومی به رهبری شرکت ONGC Videsh در آبهای ایران کشف کرد و ذخایر آن 18.75 تریلیون فوت مکعب برآورد می شود. این کنسرسیوم پیش از این به دلیل تحریم‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران، قادر به دریافت مجوز برای توسعه این میدان گازی نبود.

    برچسب ها