عصر خودرو

بر اساس توافق مشترک کویت و مصر صورت گرفت؛

سرمایه گذاری کلان کویت در بخش نفت و گاز مصر

عصر بازار- وزارت نفت کویت بر اساس توافق مشترک دو کشور قرار است تا سال ۲۰۱۹ به صادرات نفت و مشتقات نفتی به مصر ادامه دهد.

سرمایه گذاری کلان کویت در بخش نفت و گاز مصر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزارت نفت کویت بر اساس توافق مشترک دو کشور قرار است تا سال 2019 به صادرات نفت و مشتقات نفتی به مصر ادامه دهد.

    بر اساس این توافق طرف کویتی سالیانه یک و نیم میلیون تن مشتقات نفتی و ماهیانه دو میلیون بشکه نفت به کویت صادر می کند.

    وزارت نفت کویت همچنین تسهیلاتی را به مصر برای پرداخت بدهی ها ارائه نموده است به گونه ای که مهلت پرداخت هزینه مشتقات نفتی خریداری شده و نفت خام از 90 روز به 180 و 270 روز افزایش می یابد.

    دولت کویت همچنین اعلام کرد که در راستای توسعه فعالیت های نفتی خود در شمال آفریقا٬ حجم سرمایه گذاری های اقتصادی در مصر را به 15 میلیارد دلار رسانده است.

    سرمایه گذاری های کویت در بخش نفت و گاز مصر بوده و روند همکاری ها پس از سال 2012 به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است .

    همزمان یک شرکت کویتی در ادامه حضور فعال شورای همکاری خلیج فارس در بخش های مختلف اقتصاد مصر، قصد دارد با در دست گرفتن یک میدان نفتی در صحرای مصر، اقدام به استخراج و تولید نفت خام کند.

    بر اساس توافق مشترک میان کویت و قاهره، شرکت کویت انرژی، یکی از بزرگترین شرکت های صنعت نفت کویت، تولید در میدان نفتی الجهراء واقع در منطقه صحرای غربی مصر را آغاز کرده و بدین ترتیب همکاری های دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

    کویت به همراه عربستان سعودی و امارات از جمله مهمترین حامیان حکومت مصر پس از حوادث سال 2012 بوده و برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی مصر٬ میلیاردها دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

    کارشناسان اعتقاد دارند این کمک ها با هدف حفظ نفوذ شورای همکاری خلیج فارس در مصر صورت گرفته است.

    برچسب ها