عصر خودرو

ایران خرید هواپیما از میتسوبیشی را منتفی نمی داند

عصر بازار- شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرده است که به مذاکراتش با شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی برای خرید هواپیما ادامه می دهد.

ایران خرید هواپیما از میتسوبیشی را منتفی نمی داند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، ژاپن از جمله کشورهایی است که پس از برجام تلاش زیادی کرده است تا حضور قوی در بازار ایران از جمله در صنایع سنگین و هواپیما داشته باشد.
    گزارش ها حاکی است که طرفین همچنان مذاکراتی را که از یک سال قبل شروع شده بود ، ادامه می دهند و آسمان در نظر دارد در این باره رایزنی های بیشتری با طرف ژاپنی انجام دهد.
    به رغم امضای تفاهمنامه خرید هواپیماهای بویینگ میان این شرکت و آسمان برای خرید هواپیما، شرکت ایرانی با طرف ژاپنی هم گفت و گو می کند.
    خبرگزاری کیودو در همین باره گزارش داده است که شرکت هواپیمایی آسمان ایران هنوز هم به مذاکرات برای خرید هواپیما از میستوبیشی چشم دوخته است.
    پیش بینی می شود که در صورت پیشرفت در گفت و گوها یک هیات از ژاپن راهی ایران شود تا در این باره مذاکرات طرفین برای انجام معامله نهایی شود.
    رسانه های ژاپنی می نویسند که برجام موجب شد تا ایران برای خرید نزدیک به 200 فروند هواپیمای مسافربری با شرکت های بویینگ و ایرباس قراردادهایی به ارزش 50 میلیارد دلار امضا کند.
    شرکت هواپیمایی آسمان از سال گذشته با شرکت میتسوبیشی در باره خرید 20 جت مسافربری در حال گفت و گو بوده است.
    شرکت هواپیمایی میتسوبیشی که زیر نظر شرکت صنایع سنگین ژاپن با همین نام اداره می شود جت های مسافربری با ظرفیت 100 مسافر می سازد.
    در برخی از گزارش ها آمده است که آسمان به دنبال خرید 25 فروند هواپیما از میتسوبیشی به ارزش 500 میلیون دلار است.

    برچسب ها