عصر خودرو

بورس کاپ، رقابت جذاب سرمایه‌داران در فاینکس!

عصر بازار- برگزاری مسابقات بورس کاپ با هدف آشنایی بیشتر و شبیه سازی محیط خرید و فروش سهام برای علاقه‌مندان به حضور در بازار سرمایه کشور از برنامه‌های ویژه دهمین دوره نمایشگاه فاینکس خواهد بود.

بورس کاپ، رقابت جذاب سرمایه‌داران در فاینکس!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2017)، مخاطبان بورس کاپ افراد آشنا به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام هستند. مسابقه طی 15 دقیقه به دو صورت "همزمان ازروی رایانه های موجود در غرفه" یا "ازروی موبایل شخصی بازیکنان" قابل اجراست.

    در این بازی روش ها و عوامل مهم تاثیر گذار در تصمیم گیری برای خرید و فروش سهام در بازار سرمایه به مخاطبان و علاقه‌مندان به صورت مجازی و در مدت زمان محدود آموزش داده می شود که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:
    1-     توجه نکردن به اخبار کذب و شایعات و توجه به منبع انتشار خبری
    2-      توجه به صورت های مالی منتشر شده از طرف شرکت ها و تجزیه و تحلیل دقیق آن ها قبل از ورود به سهام آن شرکت
    3-      عدم توجه به جو روانی بازار در مواقع هیجانی شدن بازار در صف های خرید و فروش
    4-      داشتن دید بلندمدت برای سرمایه گذاری در سهام شرکت ها برخلاف نوسان گیری محض قیمت ها در بازارسرمایه
    5-      اهمیت توجه به قیمت های جهانی و تاثیرات آن ها بر صنایع مرتبط در بازارسرمایه کشور اثر آن بر نوسانات قیمت سهام شرکت ها
    6-     توجه به نمودارها و حجم خرید و فروش ها
    7-     اهمیت استفاده از ابزارهای نوین مالی برای سرمایه گذاری مردم عادی  و غیرحرفه ای در بازار سرمایه از قبیل صندوق های سرمایه گذاری و اوراق با درآمد ثابت  و... .
    در طول هر مسابقه چند نماد شرکت بورسی و یک نماد صندوق سرمایه گذاری مشترک برای مسایقه دهندگان در دسترس است و آن‌ها می توانند با توجه به گزارشات مالی و اخبار اطلاعات منتشر شده در زمان های مناسب با میزان اعتبار اولیه خود اقدام به خرید وفروش سهام کنند. در نهایت کاربری که بیشترین بازده را کسب نموده برنده آن دوره مسابقه معرفی می گردد.
    براساس این گزارش، در نهمین نمایشگاه فاینکس طی چهار روز برگزاری نمایشگاه تعداد 700 نفر در مسابقات بورس کاپ ثبت نام کردند که در آن مدت با برگزاری 32 مسابقه نفرات برتر معرفی و به آن ها جوایز ارزنده ای اهدا شد.از نکات مهم و قابل توجه در این مدت حضور برخی از مدیران ارشد بازارسرمایه در غرفه بورس کاپ  و تست نرم افزار و ارائه راهکارها و نظراتشان برای بهبود عملکرد سیستم را اشاره کرد .
    برنامه زمانی مسابقات بورس کاپ در دهمین نمایشگاه فاینکس در هرروز به ترتیب زیر است:
    -      مسابقه اول        9:30
    -      مسابقه دوم        10:30
    -      مسابقه سوم        11:30
    -      مسابقه چهارم        13:30
    -      مسابقه پنجم        14:30
    -     مسابقه ششم        15:30

    برچسب ها