عصر خودرو

جان مک کین:‌

قرار داد بوئینگ با ایران کاملا قانونی است

عصر بازار- سناتورهای آمریکایی از انعقاد قرارداد میان شرکت بوئینگ و خطوط هوایی آسمان ابراز نارضایتی کردند و آن را نگران‌کننده خواندند؛ این در حالی است که جان مک کین تاکید کرد: این قرارداد کاملا قانونی است.

قرار داد بوئینگ با ایران کاملا قانونی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز سه‌شنبه از انعقاد قراردادی با خطوط هوایی آسمان در ایران به ارزش سه میلیارد دلار خبر داد که با واکنش و انتقاد سناتورها و قانونگذاران آمریکا مواجه شد. اعضای کنگره گفتند که نسبت به انعقاد این قرارداد نگران هستند.

    مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه از فلوریدا ضمن نگران‌کننده خواندن قرارداد بوئینگ و شرکت آسمان گفت که ممکن است دست به اقداماتی برای جلوگیری از اجرای آن بزند اما سناتورها جان مک کین و بن کاردین در واکنش به خبر انعقاد این قرارداد گفتند که کنگره نمی‌تواند کار زیادی برای توقف قرارداد انجام دهد.

    مک کین، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا گفت: من با توافق هسته‌ای با ایران مخالف بودم و هیچ علاقه‌ای به کمک به ایرانی‌ها ندارم اما آن‌چه آن‌ها انجام داده‌اند، کاملا قانونی است.

    وی افزود: آن‌ها پول را دریافت کرده‌اند و کالای مذکور نیز یک سامانه تسلیحاتی نیست، بنا بر این نیازی به هیچ‌گونه دخالت کنگره ندارد.

    شرکت بوئینگ پیش از این در سال 2016 یک قرارداد با شرکت ایران ایر برای فروش 80 هواپیمای مسافربری امضا کرد. این قراردادها نشان می‌دهد که بوئینگ قصد دارد اولین فروشنده و صادرکننده هواپیما به ایران پس از حدود 40 سال باشد.

    برچسب ها