عصر خودرو

تغییر فاز خودرویی ها از منفی به مثبت

عصر بازار- امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه، گروه خودرو که تا یک ساعت آخر معاملات جو منفی داشت و اکثر نمادها سرخ پوش بودند به یکباره تغییر فاز داد و شاخص گروه نهایتا با افزایش ۱۲۰ واحدی در مدار ۱۷ هزار و ۵۹۱ واحدی قرار گرفت.

تغییر فاز خودرویی ها از منفی به مثبت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز سهامداران تعداد 188 میلیون سهام گروه خودرویی به ارزش 24 میلیارد تومان را در 15 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    امروز اکثر نمادهای خودرویی در قیمتهای منفی داد و ستد می شدند ولی در ساعت پایانی معاملات سبز پوش شدند طوریکه نمادهای خدیزل، خنصیر، خفنر، خشرق، خمهر، خمحرکه، خاهن و خکاوه با صف خرید به کار خود خاتمه دادند.

    در این بین خکاوه در آستانه مثبت کامل، سنگین ترین صف خرید گروه را با 5 میلیون حجم به خود تخصیص داده بود، این سهم با قیمت پایانی 789 ریال به کار خود خاتمه داد.

    خاهن نیز علی رغم شفاف سازی شرکت درخصوص عدم تغییر در مفروضات بودجه تا آستانه مثبت کامل پیش رفت و صف کوچکی تشکیل داده بود.

    نمادهای خفناور، خرینگ،خریخت و خزامیا نیز جزو سبزترینها بودند که در این بین نماد خفناور چندین بار صف خرید شد و نهایتا صف خود را عرضه کرد، در طرف مقابل نمادهای خمحور، خگستر و خوساز جو منفی ترینهای امروز با افت 1 و 2 درصدی قیمت پایانی بودند.

    از طرفی ختوقا و خکار که در حوالی صفر منفی بودند از منظر تکنیکالی شرایط مناسبی نشان می دهند.

    خساپا نیز به عنوان لیدر گروه از رنج منفی به مثبت رسید که موجبات تغییر جو گروه را فراهم کرد این نماد در حاشیه 1.3 درصد مثبت قیمت پایانی 1,166 ریال را لمس کرد.

    نماد خودرو نیز تحت حمایت وملی به عنوان سهامدار عمده شرکت با خرید 500 هزار از این سهم قدری از جو منفی خود کاست و در قیمت پایانی 2,759 ریال قرار گرفت.

    همچنین روز گذشته معامله 70 درصد سهام خفنر قطعی شد تا ایران خودرو رسما از این زیرمجموعه خارج و مدیریت آن را به شرکت خصوصی پارس فنر به عنوان مالک جدید منتقل کند.

    در پایان گفتنی است گروه خودرو در هفته آتی به نظر می رسد نوسانات مثبت کوتاه مدتی را تجربه کند و برای ادامه رشد قیمتی باید شاخص بورس از مقاومت مهم کنونی خارج شود و نقدینگی وارد بازار شود.

    برچسب ها