عصر خودرو

جزئیات قرارداد ۳ میلیارد دلاری بوئینگ با آسمان

عصر بازار- بوئینگ قراردادی به ارزش سه میلیارد دلار برای فروش دست‌کم ۳۰ فروند هواپیمای مسافربری به شرکت هواپیمایی آسمان ایران امضا کرد.

جزئیات قرارداد ۳ میلیارد دلاری بوئینگ با آسمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این شرکت آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد تفاهم نامه ای با آسمان ایرلاینز امضا کرده که قصد دارد 30 فروند مدل بدنه باریک 737 مکس را خریداری کند. شرکت آسمان همچنین از حق خرید 30 فروند دیگر هواپیما از بوئینگ برخوردار است.

    بوئینگ پیش از این در دسامبر از توافق با ایران ایر برای فروش 50 فروند هواپیمای بدنه باریک 737 و 30 فروند هواپیمای پهن پیکر 777 خبر داده بود. ارزش این توافق بر مبنای قیمتهایی که از سوی بویئنگ اعلام شده، 16.6 میلیارد دلار برآورده شده است.

    اما جزییات فاینانس توافق اخیر بوئینگ اعلام نشده است.

    ناوگان هواپیمایی ایران به دلیل تحریمهای مالی و اقتصادی چند دهه ای، یکی از فرسوده‌ترین ناوگانهای هوایی جهان است و متوسط عمر هواپیماهای شرکتهای ایرانی از 20 سال بیشتر است که تهران را بر آن داشته تا با سفارش خرید به ایرباس، بوئینگ و سایر شرکتها ناوگانش را مدرن کند.

    بوئینگ اعلام کرده تحویل هواپیما به آسمان در سال 2022 آغاز می شود با این همه یک خبرگزاری داخلی گزارش کرده است که تحویل نخستین هواپیما در سال 2019 انجام خواهد شد.

    بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، این شرکت هواپیماسازی اعلام کرده که با توافق اخیرش با ایران، حدود 18 هزار شغل در آمریکا ایجاد یا حفظ می شوند.

    طبق اعلام بوئینگ، این توافق تحت اجازه دولت آمریکا انجام گرفته و همچنان مستلزم تایید دفتر کنترل داراییهای خارجی است که نهاد زیرمجموعه وزارت خزانه داری و مسئول اجرا و نظارت بر تحریمهای اقتصادی و تجاری است. توافق با ایران ایر در زمان دولت اوباما از سوی این نهاد تایید شد.

    برچسب ها