عصر خودرو

روند صعودی قیمت آلومینیوم در سال جدید

عصر بازار- نرخ های جهانی نشان می‌دهد که قیمت آلومینیوم نسبت به سال گذشته با حدود ۲۶ درصد رشد همراه بوده است.

روند صعودی قیمت آلومینیوم در سال جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، در حالی که قیمت آلومینیوم در ابتدای سال گذشته با افتی حدود 170 دلاری مواجه بود اما در ادامه سال 1395 روندی صعودی در پیش گرفت و با تلورانسی نسبی در نهایت در پایان سال قیمت نزدیک به 1900 دلار را به ثبت رساند.

    این در حالی است که فلز آلومینیوم از ابتدای سال 1396 تا امروز روندی صعودی در پیش گرفت و از حدود 1905 دلار در ابتدای سال به 1955 دلار رسید که این روند صعودی نوید بهبود بیشتر بازار این فلز را می‌دهد.

    اینها در حالی است که آلومینیوم در سال گذشت موضوعات مختلفی را از سر گذراند که از جمله آن عرضه منظم در بورس کالا بود؛ به گونه ای که بعد از مشکلاتی که در نیمه اول سال 1395 برای تولید کنندگان آلومینیوم به وجود آمد عرضه این فلز چندان رضایت بخش نبود و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان صنایع وابسته به ورق و شمش آلومینیوم به وجود آورد که در نهایت آذر ماه سال گذشته بود که مهدی کرباسیان – رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران – از عرضه منظم آلومینیوم در بورس کالا خبر داد و گفت: طی سال‌های گذشته تمامی محصولات فلزی اعم از مس، آلومینیوم و فولاد در بورس کالا معامله شد که کشف واقعی قیمت‌ها، جلوگیری از انحصار و شفافیت در روند داد و ستدها از ثمرات معامله محصولات در بورس کالا بوده است.

    وی با اشاره به مشکلات متعددی که سر راه تولیدکنندگان آلومینیوم قرار گرفته بود، ادامه داد: عدم عرضه این محصول طی مقطعی در بورس کالا به مشکلات تولیدکنندگان این صنعت باز می گشت که این موانع با نشست و جلسات متعددی با عوامل مربوطه برطرف شد. اکنون نیز با تعیین قیمت پایه بر مبنای فرمول جدید و کشف بهتر قیمت، شاهد عرضه منظم این محصول در بورس کالا هستیم.

    آغاز احداث آلومینیوم‌ جنوب با 1.2 میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان یکی از صنایع انرژی بر و از سر گیری همکاری مشترک ایران و هند برای احداث یک واحد آلومینیوم در جنوب ایران با سرمایه ای دو میلیارد دلاری که بخاطر رکود جهانی متوقف شده اهم سرگذشت آلومینیوم در سال قبل بود.

    برچسب ها