عصر خودرو

معاون اجرایی سازمان بورس عنوان کرد:

تامین مالی ارزان در بازار سرمایه پیش نیاز حمایت از تولید و اشتغال

فاینکس ۲۰۱۷ برای معرفی بازار مالی

عصر بازار- عراقچی با بیان اینکه دهمین نمایشگاه بورس فرصتی برای معرفی نظام متشکل بازار مالی کشور است، عنوان کرد: تسهیل فرآیند تامین مالی ارزان از طریق بازار سرمایه یکی از پیش نیازهای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال جاری است.

تامین مالی ارزان در بازار سرمایه پیش نیاز حمایت از تولید و اشتغال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس, معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار با غیر قابل انکار دانستن نقش بازار سرمایه در فرآیند تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: سال 1396 در حالی با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده که یکی از پیش نیازهای مورد نیاز برای رونق تولید، بهبود وضعیت اشتغال در کشور استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است.

    سید احمد عراقچی رویکرد اصلی سازمان بورس در سال جاری را تسهیل تامین مالی ارزان در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: کارکرد اصلی بازار سرمایه امکان تقویت تامین مالی و افزایش سودآوری بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های خصوصی است و در مرحله بعدی امکان حضور همه بازیگرهای اقتصاد از جمله دولت برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در یک شرایط رقابتی در این بازار است.

    وی افزود: بازار سرمایه مظهر بازار رقابتی است و در صورت کشش عرضه و تقاضا همه فعالان بازار سرمایه می‌توانند از امکان تامین مالی در این بازار استفاده کنند.

    به باور این مقام مسئول هدف اصلی متولیان بازار سرمایه ایفای نقش برای تسهیل فرآیند تامین مالی بخش خصوصی از طریق این بازار است که در سال گذشته سهم قابل توجهی در این زمینه برای اقتصاد کشور داشت.

    این مقام مسئول برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس ، بانک و بیمه تهران را نیز در راستای بازتاب ظرفیت‌های بازار سرمایه در زمینه معرفی فرآیندهای تامین مالی ارزان قیمت و آسان در این بازار عنوان کرد و افزود: از 26 فرودین ماه جاری «فاینکس 2017 » به منظور افزایش سطح آگاهی عموم مردم از کارکردهای بازار مالی شامل بازارهای پول، بیمه و سرمایه  آغاز و به مدت 4 روز کاری ادامه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: در این 4 روز ضمن معرفی دستاوردها و توانایی‌های بازارهای مالی کشور ، استحکام و قابلیت اتکا به این بازارها در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین سند چشم انداز کشور در سال 1404 شمسی به رخ دنیا کشیده خواهد شد.

    به گفته عراقچی چنانچه نتوان به بازار مالی کشور اعتماد کرد، امکان دستیابی به اهداف مترقی و کلان اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد. در سال قبل در حالی برخی بخش های اقتصادی با نوسان و تلاطم روبرو بود که نمایشگاه « فاینکس 2017 » می‌تواند این پیام را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بر داشته باشد که بازارمالی ایران همچنان با برخورداری از انسجام و وحدت رویه به همه ذی نفعان این بازار خدمات رسانی می‌کند.

    عضو هیات مدیره سازمان بورس معرفی ابزارها و نهاد های مالی جدید و در عین حال دستاوردهای شرکت های فعال بازار سرمایه و سایر ارکان را از دیگر رخداد های نمایشگاه امسال عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه به منظور معرفی شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های نوآورانه تحت عنوان فیت تک، تمرکز ویژه‌ای شده و سازمان بورس معتقد است استارت آپ ها و طرح های نوآورانه ضمن کمک به افزایش رشد اقتصادی کشور می‌توانند در حوزه توسعه ابزارهای مالی و شفافیت اطلاعاتی در بازار سرمایه نقش پر رنگی را بازی کنند.

    عراقچی از حمایت ویژه سازمان بورس از طرح های دانش بنیان و نوآورانه سخن گفت و افزود: سازمان بورس و ارکان آن ضمن راهنمایی و ارایه اطلاعات مختلف به صاحبان استارت آپ ها و یا صندوق‌های جسورانه آماده ارایه کمک های مختلف به منظور توسعه این ابزارها در راستای افزایش شفافیت اطلاعاتی و تحلیلی در بازار سرمایه است.

    برچسب ها