عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ؛

مجتمع های پتروشیمی متعهد به عرضه در بورس کالا هستند

عصر بازار- یک نماینده مجلس گفت: بهترین مکانیزم برای کشف واقعی و عادلانه قیمت محصولات پتروشیمی، مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس کالاست و دولت و مسئولان مربوطه باید با حمایت قاطع از بورس، دست دلالان را از این بازار کوتاه کنند.

مجتمع های پتروشیمی متعهد به عرضه در بورس کالا هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، در چند ماه گذشته که چندین بار بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا مطرح شده است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دفاع تمام قد از ساز و کار شفاف بورس کالا پرداخته و در صف اول مخالفت با خروج پتروشیمی ها از بورس کالا قرار گرفته اند.
    در این رابطه محمدرضا پورابراهیمی گفت: اینکه وزارت صنعت به صورت دستوری بگوید مجتمع های پتروشیمی در بورس کالای ایران محصولات خود را نباید عرضه کنند، خلاف قانون است و مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.
    عضور کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ممکن است که نقدهایی به بورس کالای ایران هم وارد باشد اذعان داشت: درست است که عرضه در بورس کالا باید به دلخواه باشد؛ اما از ویژگی های بورس ها، انعطاف و اتخاذ سیاست های جدید نسبت به شرایط بازار است و این بورس کالایی نیز نشان داده که به دغدغه های عرضه کنندگان و خریداران در چهارچوب قانون توجه دارد.
    وی با بیان این که شرکتهای عرضه کننده در بورس کالا طبق ضوابط، موظف به اجرای تعهد عرضه در این بورس هستند توضیح داد: مسائلی که در معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران بوجود آمده، ناشی از سیاست های نادرست خارج از بورس است و این مشکلات ارتباطی با مجموعه بازار سرمایه و بورس کالا ندارد.
    عضو شورایعالی بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: بهترین مکانیزم برای کشف واقعی و عادلانه قیمت محصولات پتروشیمی، مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس کالاست و دولت و مسئولان مربوطه باید با حمایت قاطع از بورس، دست دلالان را از این بازار کوتاه کنند.
    وی افزود: عقل سلیم حکم می کند که نرخ محصولات در بورس کالا براساس عرضه و تقاضا و نظارت های منطقی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشف شود تا دیگر شاهد اختلاف قیمتی شدید بین بورس و بازار آزاد نباشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها