عصر خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)، عامل رونق بازار سرمایه

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) در رونق بازار بورس موثر است گفت: زبان مشترک در گزارش های مالی از لازمه های جذب سرمایه گذار خارجی است البته در این رابطه بانک مرکزی تاکید کرده استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) رعایت شود که این نکته مثبتی است.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)، عامل رونق بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سید تقی کبیری، نماینده مردم خوی به اهمیت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)  اشاره کرد و گفت: بکارگیری این ابزار در رونق بازار سرمایه موثر است.

    وی یکی از نقش های بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)  را جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و عنوان کرد:  : براساس برنامه ششم توسعه باید شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور تسهیل شود. علاوه بر جذب سرمایه های داخلی باید از ظرفیت سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی استفاده شود البته انجام این مهم نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب است و مسیر آن با اجرا شدن (IFRS) هموار می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بطور طبیعی سرمایه گذاران در جایی اقدام به سرمایه گذاری می کنند که امنیت سرمایه گذاری تضمین شود و اقتصاد از ثبات لازم برخوردار باشد.

    وی با تاکید بر اینکه رونق بازار بورس یکی از راهکارهای جلوگیری از رونق بازار سوداگری است افزود: رونق بازار بورس یکی از راهکارهای جلوگیری از رونق بازار سوداگری در بخش های مانند مسکن و ارز است. تجربه بیانگر این است رونق بازار دلالی کاذب، به اقتصاد کشور زیان وارد کرده و بازار سرمایه از آن جلوگیری می کند.

    وی با بیان اینکه  سرمایه گذاران خارجی در صورت رعایت قوانین جمهوری اسلامی می توانند در بورس کشور سرمایه گذاری کنند اظهار داشت: یکی از مزایای بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) این است که زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق بورس را فراهم می کند.

    برچسب ها