عصر خودرو

موسوی لارگانی:

یکسان سازی نرخ ارز نباید به سرنوشت حذف صفر دچار شود

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصمیمات صحیح می توان شاهد یکسان سازی نرخ ارز در نیمه نخست سال جاری بود.

یکسان سازی نرخ ارز نباید به سرنوشت حذف صفر دچار شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص تبعات مثبت و منفی یکسان سازی نرخ ارز عنوان کرد: در صورت تحقق این امر بساط رانت خواری عده ای برچیده و مشاغل کاذب ایجاد شده از صحنه اقتصاد کشور حذف خواهند شد.

    وی با بیان اینکه تحقق این امر مستلزم وجود ارز کافی در کشور است، گفت: عده ای از مسئولان نبود ارز کافی در کشور را مهم ترین مانع تحقق این امر می دانند به همین منظور معتقدند که شرایط برای دستیابی به ارز تک نرخی تا اندازه ای دور از انتظار است.

    موسوی لارگانی ضمن تایید موارد فوق عنوان کرد: پس از لغو تحریم های بین المللی انتظار می رفت تا از طریق گشایش های ایجاد شده در بخش صادرات و واردات و باز شدن فضای سرمایه گذاری، ارز حاصل از فروش نفت وارد کشور شده و شرایط برای حذف ارز چند نرخی آماده شود اما به دلایل مختلفی شاهد عکس این ماجرا بودیم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو مشتری اصلی نفت کشور از جمله هند و چین به دلیل تهدیدات آمریکا و بهانه های واهی از بازپرداخت مستقیم این پول ها امتناع کرده و این امر باعث انباشت این مبالغ در بستر بانک های خارجی شده و مستقیما وارد کشور نشده است.

    وی با بیان اینکه حذف نوسانات ارزی باید در زمان و برنامه ریزی مناسب مهیا شود، افزود: چندی پیش نیز حذف صفر از پول ملی معضلاتی را بریا کشور به وجود آورد و هزینه های هنگفتی را در برداشت به همین منظور این اقدام باید کارشناسانه انجام شود تا شاهد مشکلات گریبانگیر نباشیم.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: در صورت تامین ارز مورد نیاز نباید با تصمیمات عجولانه اقتصاد کشور را متزلزل ساخت علاوه بر این موضوع، می توان با برنامه ریزی صحیح شرایط را برای ارز تک نرخی در نیمه اول سال 96 حاضر کرد.

    برچسب ها