عصر خودرو

رییس خانه اقتصاد:

افق بازار سرمایه روشن است

عصر بازار- به گفته رییس خانه اقتصاد ایران نه تنها با نظارت دقیق بر بازار سرمایه، شفافیت این بازار بیشتر می شود، بلکه بازار سرمایه در خدمت منافع ملی کشور قرار می گیرد.

افق بازار سرمایه روشن است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، ابراهیم جمیلی، عضو هیات مدیره شرکت زرین معدن آسیا و رییس خانه اقتصاد ایران، با اشاره به اینکه توجه ویژه به بازار سرمایه، رشد اقتصاد را در پی خواهد داشت، اظهار داشت: توجه به بازار سرمایه چه در دولت یازدهم و چه در دولت دوازدهم، منجر به رشد اقتصادی خواهد شد.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار سرمایه می تواند ابزار خوبی برای شفافیت اقتصاد کشور باشد و از این رو برای شفافیت بیشتر اقتصادی، لازم است ابعاد بازار سرمایه گسترش یابد.

    وی با بیان اینکه سال پیش رو، سال خاص و حساسی برای بازار سهام خواهد بود، خاطر نشان کرد: این سال، سال انتخابات نه تنها برای ایران که برای تمام دنیاست. در گذشته نزدیک شاهد انتخابات در امریکا بودیم. همچنین به زودی شاهد انتخابات در ایران، فرانسه، ایتالیا و آلمان خواهیم بود و این انتخابات بر اقتصاد جهانی تاثیرگذار خواهد بود. طبیعی است ارزش ها و کارکردهای مثبت و منفی اقتصاد جهانی، اقتصاد و بازار سرمایه ما را متاثر خواهد کرد.

    جمیلی توجه و حمایت از تولید را محور اصلی "اقتصاد مقاومتی" خواند و ابراز داشت: با توجه به نام گذاری سال جدید به "اقتصاد مقاومتی"، تولید حرف اول را در این مورد خواهد زد. از این رو می توان امیدوار بود که دولتمردان و مجلس بیشتر به فکر تولید خواهند بود.

    این مقام مسوول، برای بازار سرمایه در سال جاری، افقی روشن ترسیم کرد و گفت: من معتقدم که بازار سرمایه امسال نسبت به سال گذشته، افق روشن تری خواهد داشت.

    وی در این خصوص افزود: بر اساس فرمان رهبری، دولت و مجلس خود را موظف کرده اند که از تولید حمایت کنند و انتظار می رود مشکلاتی که تولید با آنها رو به رو بوده است برطرف شود و این امر، روزهای خوبی را برای بازار سرمایه به ارمغان خواهد آورد.

    عضو هیات مدیره شرکت زرین معدن آسیا با اشاره به تلاش دولت در حمایت از واحدهای تولیدی در سال گذشته تصریح کرد: در 6 ماهه دوم سال 95 در پی تلاش و فعالیت دولت در راستای اقتصاد مقاومتی، شاهد این بودیم تعداد زیادی از بنگاه های تولیدی که از چرخه تولید خارج شده بودند با حمایت دولت مجددا به این چرخه بازگشتند.

    وی بازگشت بنگاه های تولیدی به عرصه تولید را امری خجسته برای بازار سرمایه تلقی کرد و بیان کرد: بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید، افزایش اشتغال و افزایش بهره وری را در پی خواهد داشت و این موضوع آثار بسیار مثبتی بر اقتصاد کشور در درجه نخست و سپس بازار سرمایه خواهد داشت.

    برچسب ها