عصر خودرو

کارشناسان مالی اروپایی اعلام کردند؛

احتمال افزایش ارزش پوند انگلیس پس از کاهش شدید خروج از اتحادیه اروپا

عصر بازار- برخی کارشناسان مالی اروپایی معتقدند ارزش پوند به دلیل برگزیت بیش از حد کاهش یافته و طی ماه جاری و در طول سال جاری شاهد افزایش آن خواهیم بود.

احتمال افزایش ارزش پوند انگلیس پس از کاهش شدید خروج از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در پی قطعی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ارزش پوند انگلیس به شدت فرو ریخت.

    ارزش  این ارز در روزهای ابتدایی پس از همه پرسی و رأی مثبت مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپایی، به شدت متزلزل شد و در ماه های بعد نیز شاهد کاهش تدریجی ارزش آن بودیم.

    اما در شرایط کنونی برخی کارشناسان مالی معتقدند که احتمالا طی هفته ها و ماه‌های آینده شاهد افزایش ارزش این ارز خواهیم بود.

    این مسئله می تواند خبر خوبی برای مردم انگلیس به خصوص آنهایی که به خارج سفر می کنند باشد چرا که می توانند تأثیر افزایش ارزش پوند را بیش از دیگران حس کنند.

    از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی دانشگاه آکسفورد انگلیس می گویند با بررسی معیارهای گوناگون ارزش گذاری به این نتیجه می رسیم که ارزش پوند در شرایط کنونی کمتر از میزان واقعی است.

    بانک بارکلیز انگلیس مدعی است که در دهه 1970 میلادی ارزش پوند انگلیس در برابر سبدی از ارزهای خارجی به دلیل بحران مالی و بدهی در این کشور کاهش یافت.

    کارشناسان مالی بانک های سیتی، نومورا، و بارکلیز معتقدند در صورتی که  انتشار نشانه های مثبت از اتحادیه اروپا و آمریکا ادامه یابد به احتمال زیاد طی هفته های آینده ارزش پوند انگلیس روند افزایشی خود را آغاز خواهد کرد.

    یکی دیگر از شرطهایی که برای افزایش ارزش پوند نیاز است تداوم رویارویی ترامپ با چالش های پیش رو در اجرای اصلاحات مورد نظر خود است.

    ماروین بارث، مدیر بخش تجارت خارجی بانک بارکلیز، معتقد است با آغاز اجرای بند 50 قانون عضویت اتحادیه اروپا برای خروج انگلیس از این اتحادیه، گرایشات به واقعیات افزایش یافته و همین امر به افزایش ارزش پوند و بلند شدن این ارز از کف ارزشی پایین خود می انجامد.

    کارشناسان بارکلیز پیش بینی کرده اند که تا پایان سال 2017 ارزش پوند به 1.32 دلار و تا 12 ماه آینده به 1.38 دلار افزایش خواهد یافت.

    آنها همچنین معتقدند برگزاری انتخابات در فرانسه و آلمان به عنوان دو کشور بزرگ اروپایی، می تواند ارزش پوند را به زمان پیش از برگزیت برگردانده و به 1.3 یورو برساند.

    برچسب ها