عصر خودرو

یک مدیر بورسی عنوان کرد:

اصلاح سیاست‌های ارزی کلید قفل سودآوری شرکت‌ها

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه هم اکنون تولید هیچ جایگاهی در اقتصاد ندارد إصلاح سیاست های ارزی را راهکار بهبود تداوم سودآوری شرکتهای بورسی دانست.

اصلاح سیاست‌های ارزی کلید قفل سودآوری شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین,  حمید رضا قدری در گفت و گویی در مورد چشم انداز  سودآوری شرکت های بورسی در سال جدید گفت: سیاست های نامناسب پولی و ارزی و نبود برنامه ریزی صحیح منابع مالی در کشور یکی از علت های کاهش سود آوری شرکت ها است.  با بیان اینکه  شرکت های بورسی نیز از این منظر مستثنی نیستند،اظهارداشت:این شرکت ها در همین بستر اقتصاد رشد وفعالیت می کنند که  متاسفانه سال به سال شاهد نزولشان هستیم.

    این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد:نبود بستر اقتصادی مناسب در کشور باعث شده فعالیت ها به سمت دلالی وسفته بازی سوق یابد،  از این رو تولید در حال حاضر هیچ جایگاهی در اقتصاد ندارد. وی با اشاره به اینکه تغییر این بستر رونق  تولید را به همراه خواهد داشت،گفت: انتظار بر این است که ارزهای حاصل از نفت به جای اینکه در راه کالای مصرفی و خارجی هزینه شود  در جهت سرمایه گذاری ورود پیدا کنند.

    این مدیر بورسی همچنین بیان داشت: اقتصاد باید اقتصاد درون زا باشد یعنی از وابستگی تا حد امکان احراز شود چرا که هر گونه نوسان و تحریم در اقتصاد کشور تاثیر می گذارد. به اعتقاد وی با اعمال سیاست های مناسب ارزی  می توان ضمن حذف مدل های منسوخ شده اقتصادی ثبات اقتصاد در کشور را شاهد باشیم.

    برچسب ها