عصر خودرو

رییس اتحادیه پلاستیک تهران مطرح کرد:

تقویت صنایع پایین دست با اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید

عصر بازار- اجرایی شدن ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید که به عرضه محصولات در بورس کالای ایران به منظور جلوگیری از خام فروشی نیز اشاره کرده است، می تواند به تولیدکنندگان صنایع پایین دست برای دسترسی آسان به محصولات مورد نیاز کمک شایانی کند.

تقویت صنایع پایین دست با اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، سید رحیم مقیمی، رییس اتحادیه پلاستیک تهران با بیان این مطلب گفت: بورس کالای ایران به شفافیت معاملات محصولات پتروشیمی کمک کرده است و دولت باید با ادامه حمایت و پشتیبانی از بورس، زمینه اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید را فراهم کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه 67 درصد کارخانه های پایین دست شرایط مطلوبی در حوزه تولید و نقدینگی ندارند و حتی برخی به حالت نیمه تعطیل درآمده اند، تایید کرد: ضروری است که اطلاعات سایت بهین یاب ویرایش شود، چرا که بخشی از صنایع پایین دست به دلیل مشکلات این سامانه وزارت صنعت، بعضا به طور مطلوب قادر به خرید محصولات پتروشیمی از بورس کالا نیستند.

    وی تاکید کرد: برای رقابتی شدن بازار محصولات پتروشیمی نیاز به حذف سایت بهین یاب نیز وجود دارد، به نظر می رسد اصلاح یا حذف سایت بهین یاب می تواند به فضای شفاف و رقابتی بازار پتروشیمی در بورس کالای ایران بیش از این کمک کند. 

    لزوم اجرای ماده 37 قانون رفع موانع تولید

    وی همچنین گفت: ماده 37 قانون رفع موانع تولید علاوه بر دسترسی آسان تولیدکنندگان به محصولات، از صادرات محصولات خام جلوگیری می کند.

    وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این قانون از واردات محصولاتی که مشابه داخلی نیز در کشور دارند، جلوگیری می کند، خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن ماده 37 قانون رفع موانع تولید، محصولات باید سه بار در بورس کالا عرضه شوند و در صورت نبود خریدار داخلی، اجازه صادرات بگیرند؛ این ماده قانونی مانع تامین نیاز صنایع داخلی را در اولویت تولیدکنندگان قرار می دهد که تحقق این مهم از طریق بورس کالا در راستای عملیاتی کردن شعار امسال یعنی "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" خواهد بود.

    رییس اتحادیه پلاستیک تهران افزود: این قانون بر قیمت محصولات پتروشیمی تاثیر می گذارد و همچنین تولیدکنندگان می توانند در فضای رقابتی محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

    برچسب ها